Grupul francez "Danone", cel mai mare producător mondial de iaurt, raportează o creştere de 15% a vînzărilor sale în primele trei luni din acest an, datorită cererii mari din Asia şi estul Europei. Vîn-zările companiei au însumat 3,53 miliarde de euro (4,37 miliarde de dolari) în intervalul ianuarie-martie 2006, comparativ cu 3,08 miliarde de euro în aceeaşi perioadă din 2005. Dacă se exclude impactul diferenţelor de curs valutar, vînzările au sporit cu 9%. În Asia, vînzările "Danone" au crescut cu 18%, în Europa cu 4,3%, iar în restul lumii cu 17%.
Grupul "Danone", cu sediul în Paris, renunţă la unele divizii, ca să-şi concentreze activităţile pe producţia de biscuiţi, apă minerală şi lactate. Totodată, compania urmăreşte să intre pe noi pieţe, printre care China şi Rusia.
Acţiunile "Danone" au crescut cu 35% în ultimul an, valoarea de piaţă a companiei apropiindu-se de 26,3 miliarde de euro.