Începând cu 1 iulie începe procedura de conectare a caselor de marcat la serverele ANAF, potrivit documentului publicat la finalul săptămânii trecute în Monitorul Oficial. Termenul este mai scurt pentru marii contribuabili, care au la dispoziţie 3 luni, respectiv până la 30 septembrie, în timp ce restul firmelor, contribuabili mici şi mijlocii, au timp să completeze procedura până la 31 ianuarie anul viitor.
Potrivit estimărilor Ministerului de Finanţe, până la 31 septembrie vor fi conectate la serverele ANAF circa 50.000 de terminale instalate de marile companii, iar la finalul lunii ianuarie se vor colecta datele în timp real de la un total de circa 550.000 de case de marcat. Acum două săptămâni au fost demarcate testele de soft pentru furnizorii de aparate de marcat electronice fiscale (AMEF).
Excepţie fac cei care sunt firmele aflate în zone unde nu există reţele de comunicaţii electronice. Acestea vor trebui să depună prin site-ul ANAF o declaraţie, în format PDF, semnată electronic.
Aceştia vor trebui să depună o declaraţie (se găseşte în Anexa 2 actului normativ despre care scriem). Termenele sunt la fel ca cele de mai sus: 30 septembrie pentru contribuabilii mari şi 31 ianuarie pentru restul.
Raportul anual al Consiliului Fiscal pentru 2019 arată că veniturile fiscale ale României (impozite şi contribuţii sociale) a fost anul trecut de 26,7% din PIB, cu un ecart de 13,2% faţă de media UE, ţara noastră fiind clasată pe penultimul loc la acest capitol. Totodată, veniturilor bugetare (potrivit metodologiei ESA 2010) au fost de 31,7% din PIB (cu 13,4% sub media europeană), de asemenea printre cele mai mici din UE, unul dintre factori fiind evaziunea fiscală, pe lângă taxele reduse.
Datele colectate din AMEF-uri vor fi folosite de ANAF pentru analiză şi control de la distanţă, astfel încât să conducă la reducerea substanţialn a numărului controalelor fizice inopinate şi la concentrarea verificărilor pe zonele de risc identificate.
Noul sistem va permite recunoşterea unor tipare şi le va semnala pe cele disfuncţionale sau atipice. Interfaţa folosită de inspectorii ANAF va permite filtrarea datelor pe mai multe tipuri de date: cod CAEN tip produs/ serviciu, CUI, sediu, adresă şi altele.
Platforma software a fost donată Ministerului Finanţelor Publice de către Asociaţia pentru Tehnologii Avansate.
1. Să vedeți bani la buget
(mesaj trimis de Cristian în data de 22.06.2020, 21:28)
Să vedeți bani gramada la buget după a aceasta conectare.