Primul magazin din Constanţa al Decathlon, retailerul de articole sportive şi pentru petrecerea timpului liber, şi-a deschis porţile în cadrul complexului comercial TOM Retail Park. Magazinul a fost deschis simultan cu inaugurarea extinderii parcării centrului comercial TOM cu 160 locuri, aferente noului magazin, care a ajuns astfel la 1675 locuri.
Noul imobil Decathlon are o suprafaţă totală de 3.250 mp, din care 2.600 mp suprafaţa de vânzare, şi are un personal format din 40 de angajaţi, foşti sau actuali sportivi. Investiţia se ridică la aproximativ 10 milioane de euro, din care 3,6 milioane euro reprezintă investiţia efectivă în construcţia clădirii, iar restul costurile aferente infrastructurii necesare.
Decathlon Constanţa oferă la vânzare aproximativ 10.000 de modele de produse (80% reprezentând mărci proprii, printre care Quechua, Kipsta, Domyos etc.), din peste 70 de sporturi, fiind totodată unicul magazin de articole sportive care oferă şi alte servicii iubitorilor de sport, precum cele de reparaţii şi întreţinere pentru schiuri şi biciclete, imprimare şi personalizare de articole textile, racordare rachete de tenis.
Potrivit responsabilului de expansiune al Decathlon România, Constantin Dascălu, investiţia din Constanţa se află într-o primă fază de dezvoltare, urmând ca în faza a doua aceasta să continue cu extinderea construcţiei existente cu 1.600 mp., mărindu-se suprafaţa de vânzare până la 4.100 mp.
Pe piaţa constănţeană sunt prezenţi şi concurenţii direcţi ai Decathlon, respectiv Intersport - cu două unităţi (dintre care una funcţionează chiar în incinta complexului TOM) şi Hervis Sport cu o unitate. Magazinele celor două reţele concurente au o acoperire mai bună la nivel naţional, dar la un format mult mai mic.
Magazinul Decathlon din Constanţa este cel de-al nouălea deschis în România de retailer-ul francez, motivele amplasării lui în zona comercială TOM - Carrefour, constând în atractivitatea puternică a brandurilor pe care acesta le găzduieşte, cele peste şase milioane de vizitatori pe an şi perspectivele de dezvoltare ale zonei.
Decathlon a intrat pe piaţa din România în anul 2006, prin deschiderea unui birou de productie textile, încălţăminte şi materiale plastice în Bucureşti, care a realizat în primul an de activitate o cifră de afaceri de peste 15 milioane de euro. Cinci ani mai târziu producţia realizată aici ajunsese la 350.000 de biciclete, 1,1 milioane articole textile, 2 milioane perechi de încălţăminte, iar cifra de afaceri se ridică la 22 milioane euro. Astăzi, biroul de producţie îşi concentrează activitatea pe producţia de biciclete.
În prezent, retailerul francez deţine trei magazine în Bucureşti, câte unul în Braşov, Iaşi, Cluj, Timişoara, Piteşti şi Constanţa, iar în luna decembrie va deschide al zecelea său magazin în Ploieşti. Primul dintre ele a fost deschis în anul 2009 în capitală (Decathlon Iuliu Maniu - cu o suprafaţă de 4.200 mp şi o echipă formată din 60 de sportivi pasionaţi). Cel mai mare magazin Decathlon din ţară este amplasat în cartierul Berceni, din Capitală, singurul care ocupă două nivele, cu o suprafaţă de 5.500 mp.
• Vânzări de 6,5 miliarde euro în 2011, la nivel mondial
La nivel mondial, Decathlon avea la sfârşitul anului trecut 53.000 de angajaţi, peste 600 de magazine în 18 ţări de pe trei continente (Europa, Asia şi America Latina), a comercializat 35.000 de produse proprii (16 mărci) sau aparţinând unor mărci internaţionale, pe suprafeţe de vânzare şi testare de 2.000, 4.000, 6.000, 8.000 sau 12.000 mp (magazinul Oxylane Village din Paris) şi a realizat vânzări în valoare de peste 6,5 miliarde euro.
Decathlon face parte din grupul de firme Oxylane, care deţine un departament de cercetare dezvoltare format din 40 cercetători, 3 laboratoare interne şi 20 externe partenere, ce realizează 150 de noi proiecte anual. 60 milioane de produse rezultate din cercetarea Oxylane au fost comercializate numai în anul 2011. Numărul inovaţiilor se ridică în fiecare an la peste 50, iar al produselor noi la 3.500.
• TOM - cel mai complet centru comercial regional din afara Bucureştiului
Bertrand Catteau, reprezentant al CATINVEST Group, dezvoltatorul şi proprietarul Centrului Comercial TOM, a declarat: "Este adevărat că 2012 va fi un an foarte bun pentru TOM. Decathlon, cu cei 5.000 mp ocupaţi împreună cu parcarea aferentă, se va adăuga celor 10.000 mp pe care va fi amplasat retailerul KIKA (lider european în domeniul mobilei - cu peste 70 de magazine în Europa Centrală) şi celor 15.000 mp ai parcului de retail TOM. Alături de cei 50.000 mp de teren disponibil existenţi, aceste noi zone vor transforma TOM în cel mai complet şi important centru comercial regional din afara Bucureştiului. Odată cu realizarea noului drum de acces şi lărgirea parcării, iar acum cu semnătura retailerilor de vârf, TOM şi-a consolidat poziţia sa de lider regional".
TOM Retail Park este cel mai mare parc de retail din România, după cel amplasat în cartierul Băneasa din Bucureşti. În cadrul lui funcţionează o unitate Carrefour, o unitate Bricostore, o galerie cu peste 80 de spaţii comerciale, o unitate Dedeman (a doua din Constanţa), o unitate Selgros (a doua din Constanţa), una Decathlon şi, de la anul, o unitate KIKA şi o nouă aripă a centrului comercial - care va găzdui 13 noi spaţii cu suprafeţe între 150 mp şi peste 2.000 mp.