Dedalo Agency, agenţie de reprezentanţă pentru mobilierul italian premium, vizează în 2023 creşterea cifrei de afaceri până la nivelul de 700.000 de euro, adică o valoare a produselor vândute de peste 10 milioane de euro, conform unui comunicat de presă al companiei.
"În primele patru luni ale acestui an piaţa de mobilier a trecut printr-un blocaj, cu vânzări în scădere pe fondul situaţiei economice generale, caracterizată prin inflaţie crescută, care a atins 16,4% în ultimul trimestru din 2022 şi 14,5% în primul trimestru al acestui an", spune Teodora Lazăr, fondatoarea agenţiei de reprezentare Dedalo.
"Deşi prima parte a anului a debutat timid, am înregistrat o creştere a vânzărilor în perioada mai-august, iar acum obiectivele noastre sunt de majorare cu 20% a cifrei de afaceri faţă de anul trecut", adaugă antreprenoarea.
Potrivit sursei citate, o analiză a pieţei de mobilier realizată de Dedalo Agency pe baza datelor statistice oficiale arată că, în contextul economic dificil, producţia internă de mobilier din primele opt luni din 2023 s-a situat la 87% faţă de nivelul înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut, în vreme ce importurile de mobilă (inclusiv corpuri de iluminat şi alte accesorii) s-au cifrat la 664,6 milioane de euro în primele cinci luni ale anului, faţă de 656 de milioane de euro în perioada similară din 2022.
Piaţa de mobilier a fost afectată şi de scăderile din domeniul rezidenţial. Vânzările de apartamente au scăzut, la nivel naţional, în primele opt luni ale acestui an, la 86.000 faţă de 114.000 în aceeaşi perioadă a anului trecut. La nivelul Bucureştiului, vânzările de apartamente au ajuns la aproape 28.000 de unităţi în perioada ianuarie-august 2023, comparativ cu 35.500 în perioada similară a anului trecut, arată sursa citată.
"Rezidenţialul este cel mai important segment din care provin clienţii noştri şi ne-am dezvoltat mult infrastructura în ultimii ani, cu o distribuţie capilară în toată România şi cu mulţi furnizori de produse dedicate acestui segment", declară Teodora Lazăr.
În comunicatul companiei se mai precizează că: "Agenţia de reprezentare Dedalo vizează utilizatori finali şi clienţi instituţionali din domeniile HoReCa, office şi rezidenţial. Pentru toate categoriile de clienţi, agenţia oferă soluţii şi expertiză, de la analiza costurilor şi recomandări de produse şi până la asistenţă permanentă pe durata execuţiei, logistică şi montaj."