Industria aeronautică are probleme în identificarea inginerilor de care are nevoie ca să poată face faţă cererii de 20.000 de avioane, în următorii 20 de ani, transmite AFP, preluată de Agerpres.
"Rezervorul de talente din Europa a devenit insuficient", a declarat Tom Enders, cel care tocmai a trecut de la conducerea constructorului aerian Airbus la firma mamă EADS. Potrivit lui Enders, doar 9.000 din cele 12.000 de posturi disponibile anul trecut în sectorul aeronautic din Europa au putut fi acoperite.
Situaţia este similară pe celălalt mal al Atlanticului. "Cu 72.000 până la 74.000 de absolvenţi pe an în SUA nu sunt suficient de mulţi ingineri care să satisfacă necesităţile pe care le preconizăm în industrie, în general, şi în industria aeronautică, în special", a declarat vice-preşedintele de resurse umane de la Boeing, Rick Stephens.
"Trebuie să ne batem pe piaţa internaţională pentru a găsi cele mai bune talente", a declarat omologul său de la Airbus şi EADS, Thierry Baril. Acesta a dezvăluit că atunci când Boeing închide o uzină, cum va face anul acesta cu cea de la Wichita, Kansas, toată lumea se luptă să îi atragă pe inginerii disponibilizaţi.
Dacă Airbus şi Boeing au unele dificultăţi în a găsi inginerii de care au nevoie, situaţia este şi mai îngrijorătoare în rândul subcontractanţilor. "Inginerii sunt din ce în ce mai atraşi de marile nume şi cred că acolo vor găsi mai multe oportunităţi de dezvoltare", a declarat Thierry Voiriot, preşedintele comitetului întreprinderilor mici şi mijlocii din cadrul Gifas.
În vederea remedierii situaţiei, constructorii aeronautici colaborează cu şcolile şi universităţile pentru a contribui la elaborarea de programe care să răspundă la nevoile viitoare ale industriei. În plus, Airbus şi grupul brazilian Embraer, al treilea constructor aeronautic mondial, au propriile lor şcoli. Constructorii aeroanautici încearcă, de asemenea, să promoveze imaginea inginerului, în timp ce Airbus şi Boeing recrutează ingineri şi de pe pieţele internaţionale. Din cele 4.000 de persoane care vor fi angajate în acest an la Airbus, 90% vor fi anagajaţi în Europa iar restul în India, SUA, China, Brazilia şi India.