"Deutsche Post DHL Group", cea mai mare companie de coletărie la nivel mondial, şi-a majorat semnificativ profitul operaţional în primul trimestru din 2016, până la cel mai ridicat nivel din istoria sa (raportat la rezultatele din primele trimestre), pe fondul măsurilor strategice luate în anul anterior.
Câştigul operaţional (EBIT) al grupului a crescut la 873 de milioane de euro în primele trei luni din 2016, fiind cu 21,3% mai mare decât în perioada similară din 2015.
Frank Appel, directorul executiv al "Deutsche Post DHL Group", a declarat săptămâna trecută: "Am avut un start bun în acest an. Cu un EBIT de 873 milioanede euro, am înregistat cel mai solid prim trimestru din istoria companiei. Acum dau roade eforturile pe care le-am făcut în 2015 ca să ne poziţionăm pe creştere profitabilă în toate diviziile. Anul trecut a fost un an de tranziţie, iar acum suntem în grafic să ne realizăm ţintele pe 2016".
Vânzările grupului au scăzut cu 6,1% în perioada de raportare, la 13,9 miliarde de euro, din cauza fluctuaţiilor de curs valutar, a suprataxelor pe combustibil mai mici, dar şi a modificării unor venituri dintr-un contract cheie al diviziei Supply Chain, începând cu ultimul trimestru din 2015.
Conform cifrelor ajustate, vânzările grupului au sporit cu 1,4%, în baza evoluţiilor diviziilor Express, Parcel şi eCommerce.
Pe întregul an 2016, grupul estimează că va înregistra un profit EBIT de 3,4-3,7 miliarde de euro.
În primele trei luni din 2016, grupul DHL a realizat un profit net consolidat de 639 milioane de euro, mai mare cu 29,1% faţă de intervalul similar din 2015.
Compania şi-a majorat cheltuielile de capital cu 50% în perioada de raportare, la 411 milioane de euro. Investiţiile DHL s-au concentrat pe poziţionarea grupului pentru o creştere viitoare profitabilă. Spre exemplu, DHL a realizat investiţii în extinderea infrastructurii de coletărie, modernizarea flotei aeriene şi expansiunea hub-urilor globale şi regionale ale diviziei Express.