DHL, cel mai mare grup de logistică la nivel mondial, operatorul poştal finlandez "Posti", alături de "Bring" - subsidiară a companiei poştale din Norvegia ("Posten Norge") pun bazele unei colaborări şi creează o infrastructură dedicată B2C (business to consumer - de la companie la client) pentru livrările de colete pe teritoriul Scandinaviei, Finlandei şi ţărilor baltice.
Potrivit unui comunicat DHL, cooperarea non-exclusivă dintre societăţile menţionate, care va intra în vigoare la data de 1 aprilie, urmează să extindă cu şapte ţări reţeaua externă a "DHL Parcel" pe segmentul e-commerce.
Expansiunea este conformă cu strategia DHL de a dezvolta piaţa e-commerce din Europa.
În decurs de doi ani, "DHL Parcel" şi-a crescut reţeaua la 16 din cele mai importante pieţe europene de e-commerce.
"Mulţi dintre clienţii noştri expediază deja lucruri în ţări din nordul Europei. Vrem să-i ajutăm pe partenerii noştri locali să-şi crească afacerile şi să dezvolte piaţa e-commerce din ţările în care activează", declară Jürgen Gerdes, directorul executiv al diviziei "Post- eCommerce-Parcel" din cadrul "Deutsche Post DHL Group".
Potrivit unui raport recent al Comisiei Europene, peste 56% dintre locuitorii regiunii au comandat ceva, măcar o dată, dintr-un magazin online care nu este aflat pe teritoriul ţării în care aceştia locuiesc. Conform estimărilor, volumul pieţei e-commerce din ţările nordice şi baltice, care acum însumează aproximativ 22,8 miliarde de euro, va creşte cu 6% pe an până în 2020.
Reţeaua DHL din Scandinavia, Finlanda şi ţările baltice va include 6.500 de unităţi de coletărie până la finele lui 2016.