MerchantPro, platformă de soluţii Saas pentru e-Commerce, a organizat pe 11 iunie ediţia a-II-a dotCommerce Digital Retail Forum, eveniment pentru industria eCommerce. dotCommerce a adus împreună experţi, lideri de opinie şi profesionişti din domeniul comerţului online pentru a discuta cele mai recente tendinţe şi strategii de succes în acest sector dinamic. Digital Retail Forum 2024 a avut loc la Terra Events din Bucureşti şi a reunit aproape 500 de participanţi., conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
"Conceptul acestei serii de evenimente este exact acesta - de a aduce împreună, pe de-o parte, magazine online interesate de strategii noi de dezvoltare a business-ului, iar de cealaltă parte, soluţiile şi companiile care pot facilita drumul comercianţilor către scalare. Iar interesul crescut, aproape de participanţi, reflectă dorinţa de networking, dar şi nevoia de soluţii eficiente de scalare optimizată a unei afaceri online. De la an la an, vedem o tendinţă clară către diversificarea canalelor de marketing şi optimizarea strategiilor, ceea ce subliniază importanţa acestor evenimente pentru creşterea sănătoasă a sectorului eCommerce" precizează Arthur Rădulescu, Founder&CEO MerchantPro.
8 sesiuni de dialog, 30 de speakeri şi aproape 500 de participanţi
Evenimentul a fost împărţit în mai multe paneluri de discuţii care au acoperit subiecte variate, de la marketing şi automatizări, până la finanţarea afacerilor şi noi tendinţe în eCommerce, oferind participanţilor oportunităţi de networking şi inspiraţie din experienţele liderilor din industrie.
La fel ca ediţia precedentă, pe tot parcursul evenimentului, participanţii au avut ocazia să interacţioneze cu reprezentanţi ai magazinelor online şi ai altor business-uri online reputate, în timp ce vorbitorii invitaţi au dezbătut soluţiile necesare pentru scalare optimizată a unei afaceri online.
În cadrul primului panel, "Get the essentials right- Fundaţia care îţi asigură scalarea", Robert Trandafir (Gun Media) a subliniat importanţa distribuţiei bugetelor în comerţul online. Campaniile Google, în special cele de shopping, continuă să primească cele mai mari bugete şi să genereze cele mai multe conversii. Platformele Meta (Facebook, Instagram) se menţin pe locul doi, iar TikTok începe să capete relevanţă semnificativă, atrăgând bugete crescânde datorită conversiilor directe în zona de comerţ.
Elena Gheorghe (PayU GPO Romania) a evidenţiat impactul pandemiei asupra comerţului online, accelerând adopţia cumpărăturilor online. Deşi creşterea abruptă nu s-a menţinut la aceleaşi nivele, trendul ascendent continuă, cu sectorul food delivery în frunte. Plăţile cu cardul reprezintă 35% din totalul tranzacţiilor în eCommerce-ul românesc, iar interesul pentru metodele de plată alternative, precum BNPL (Buy Now, Pay Later), este în creştere.
Oana Antohe (eMAG Marketplace) a discutat despre tendinţele pieţei de marketplace pentru 2024, cu un accent pe expansiunea seller-ilor în afara graniţelor prin platfome marketplace. Vânzările cross-border au înregistrat creşteri semnificative, cu rate de 60% în Ungaria şi 35% în Bulgaria, eMAG facilitând livrarea produselor către lockere fără costuri suplimentare pentru selleri.
Bogdan Iftemie (PayPO) a reiterat importanţa soluţiilor BNPL, care reduc rata de abandon a coşului şi permit creşterea valorii medii a coşului de cumpărături. De asemenea, Adriana Manu (Fan Courier) a vorbit despre livrarea la locker ca un diferenţiator important în piaţa de curierat, oferind flexibilitate şi costuri mai mici de livrare.
Evenimentul a continuat cu discuţii despre Branding & Strategia de loializare, iar dintre principalele mesaje transmise, amintim:
Raluca Radu (MTH Digital): "Clientul eCommerce din 2024 este mai educat şi are aşteptări ridicate privind funcţionalităţile şi experienţa oferită de magazinul online."
Alina Mitrica (the Marketer): "Clienţii se aşteaptă să existe opţiuni de loializare. Metodele de loializare sunt esenţiale şi ar trebui să fie disponibile atât online cât şi offline."
Dan Stanica (tbi Bank): "Clienţii sunt încă tensionaţi şi analizează mai atent deciziile de cumpărare. Metodele de plată alternative, precum 'buy now, pay later', devin din ce în ce mai populare.
Paul-Ioan Kasparovichi (GRF+): "Importanţa relevanţei culturale devine noua reputaţie pentru magazinele online."
Evenimentul a continuat cu panelul "The Loyalty Equation - E-mail Marketing şi Automatizări în 2024", în cadrul căruia experţii au discutat despre importanţa personalizării în e-mail marketing şi automatizări.
Rareş Bănescu (theMarketer) a subliniat că folosirea recomandărilor personalizate creşte semnificativ şansa de a ajunge în tabul Primary din Gmail cu peste 72%.
În cadrul panelului Future of eCommerce - AI, Automatizare & noile trenduri, Arthur Rădulescu (MerchantPro) a evidenţiat soluţiile AI eficiente, în special pentru personalizarea şi generarea de conţinut, punând accent, totodată pe importanţa automatizării muncii repetitive şi cuantificarea rezultatelor pe termen lung. Ana Ionaşcu (Microsoft) a adus în discuţie deschiderea şi agilitatea IMM-urilor faţă de AI, evidenţiind că utilizatorii se aşteaptă să comunice în limbaj natural cu site-urile de eCommerce, iar Liviu Sima (ITG Group) a vorbit despre utilizarea AI pentru analiza trendurilor de pe piaţă. El a explicat că AI-ul permite o analiză detaliată a datelor pentru a trage concluzii relevante, optimizând astfel gestionarea mărfurilor în depozite.
În continuare, discuţia se mută în zona strategiilor de finanţare a business-urilor. Oana Stoenescu (Libra Development IFN) a discutat despre evoluţia finanţării în eCommerce, subliniind adaptarea finanţatorilor la nevoile pieţei. Alin Stanciu (Catalyst) a evidenţiat importanţa capitalului social şi a strategiilor de profitabilitate în finanţarea afacerilor. Mihaela Toader (MTC Network) a accentuat necesitatea unei bune gestionări a cash flow-ului şi stocurilor pentru a asigura sustenabilitatea pe termen lung, iar Ciprian Ghioc (TSG) a vorbit despre oportunităţile de finanţare europeană şi importanţa digitalizării în proiectele de finanţare.
"Beyond Cookies - Noua faţă a Internetului" i-a adus faţă în faţă pe pe Eugen Potlog (Deep Dive), care a discutat despre impactul implementării Google Consent Mode şi alternativele la third-party cookies, Mihai Vînătoru (DWF) care subliniat importanţa adaptării la noile reglementări pentru a menţine relevanţa reclamelor, Cătălin Emilian (RTB House), care a explicat că third-party cookies e folosită pentru advertising-retargeting, iar peste 75% dintre utilizatorii care utilizează Google Chrome din România nu vor mai avea la un moment dat third-party cookies şi Bianca Costache (Adobe România) a prezentat soluţiile Adobe Experience Cloud pentru personalizarea experienţelor utilizatorilor şi crearea de relaţii durabile.
dotCommerce Digital Forum 2024 se încheie cu panelul dedicat fondatorilor de succes din eCommerce şi drumul către scalare
Raluca Haulică (Alura) a împărtăşit experienţa Alura în creşterea profitabilităţii şi expansiunea pe pieţele internaţionale şi a vorbit despre impactul showroom-ului asupra brandului şi vânzărilor omnichannel.