Conform unui studiu Eurostat, în 2020, România se afla la coada clasamentului în privinţa ratei circulare de reutilizare a materialelor, reutilizând doar 1.3% din totalul produselor care ar fi putut fi reutilizate, arată un comunicat de presă al ING bank, transmis astăzi redacţiei.
Potrivit sursei citate, reutilizarea creativă a materialelor va fi realizată de Remesh, care va transforma materialele furnizate de ING în produse ce pot fi utilizate pentru mai mult timp. ING Bank se numără printre companiile care îşi transformă materialele publicitare în produse promoţionale, prin colaborarea cu această unitate protejată, dedicată angajării şi integrării persoanelor cu dizabilităţi.
Angajamentele ING Bank pentru mediu vizează în primul rând finanţările şi sprijinul clienţilor în tranziţia către economia verde, fiind însă completate de diminuarea impactului negativ din operaţiuni, alături de eforturile pentru sănătate financiară.
Printre cele mai recente măsuri adoptate de bancă se numără:
- tranziţia portofoliului de carduri, începând cu luna mai, către o alternativă mai prietenoasă cu mediul, din plastic reciclat. Datorită acestei decizii, banca va reduce amprenta de carbon a cardurilor nou-emise cu 75%.
-participarea, în calitate de coordonator de sustenabilitate, la acordarea unui credit sindicalizat în valoare de 127 milioane Euro pentru Green Group, lider de piaţă în sectorul reciclării deşeurilor.
-elaborarea unui ghid pentru identificarea şi procesarea facilă a tranzacţiilor sustenabile în segmentul companiilor medii şi mici şi acordarea primului credit sustenabil pentru antreprenorii IMM, urmat deja şi de alte finanţări, în valoare totală de 18 milioane Euro, în zonele de energie regenerabilă şi economie circulară (ex. împrumut de 6 milioane Euro acordat grupului român Promateris, lider pe segmentul de ambalaje compostabile în Europa Centrală şi de Est, pentru dezvoltarea capacităţii de producţie, dar şi un credit de 2 milioane de euro pentru Simtel Team, companie românească de inginerie şi tehnologie, pentru achiziţia de panouri solare şi instalarea acestora).
"În ING Bank, dezvoltăm permanent produse şi servicii pentru clienţii noştri (corporate şi persoane fizice deopotrivă), dar şi programe sociale care să sprijine sănătatea financiară şi tranziţia către o economie sustenabilă. Avem ambiţia de a deveni banca pentru sustenabilitate, iar anul acesta am continuat să facem paşi concreţi în această direcţie şi să fim atenţi la efectele asupra mediului pe care le au acţiunile noastre. Dincolo de iniţiativele dezvoltate exclusiv pentru aceste obiective, încercăm să adaptăm modul de a face business, aşa încât să ne unim forţele atât pentru inovaţie şi o experienţă superioară a clientului, cât şi pentru un impact negativ mai mic asupra mediului. Un astfel de exemplu este aplicaţia SoftPOS, aplicaţia care permite oricărui comerciant să renunţe la POS şi să folosească telefonul. Ne propunem să mai facem un pas, iar începând cu anul viitor, toate materialele de publicitate pe suport outdoor (mesh, bannere, prisma print) pe care le producem în cadrul campaniilor noastre de marketing vor fi reutilizate, prelungind astfel ciclul de viaţă al produsului.", a declarat Alexandra Maier, Manager Sustenabilitate ING Bank.
ING Bank marchează astfel Ziua Sustenabilităţii, o campanie creată de Ambasada Sustenabilităţii, se precizează în comunicat.