Ultimul an a fost unul plin de provocări, în care majoritatea afacerilor au fost nevoite să se reorganizeze sau să supravieţuiască la limită. Închiderea restaurantelor din marile oraşe a creat efecte negative nu doar pentru angajaţii din Horeca, ci şi în rândul furnizorilor. Cererea de vin din partea restaurantelor a scăzut considerabil aşa că unele crame caută noi soluţii pentru a acoperi acest gol financiar, conform unui comunicat de presă remis redacţiei.
Crama Dealul Dorului (Silagiu, judeţul Timiş) şi-a îndreptat în ultima vreme atenţia spre zona corporate. Numeroase companii doresc să le ofere la final de an sau de Paşte un cadou angajaţilor, iar un vin de calitate poate fi tot timpul binevenit.
"Cramele mici supravieţuiesc cu greu în această perioadă. La un moment dat ne-am pus speranţa că multe dintre restaurante au terase şi că vom avea cerere de acolo. Numai că pandemia a schimbat complet noţiunea de a ieşi în oraş. Dacă în trecut oamenii stăteau mai mult la o masă, pe terasă, comandând o sticlă de vin, acum stau mai puţin şi preferă băuturi mai ieftine. Din acest motiv căutăm o nişă nouă, unele companii au fost receptive, însă sperăm să legăm cât mai multe parteneriate de acest gen, mai ales că urmează sărbătorile pascale", a declarat Doru Husarciuc, proprietarul Cramei Dealul Dorului.
Potrivit sursei citate, în ultimii ani, vinurile din zona Silagiului, judeţul Timiş, au fost premiate naţional şi internaţional, la concursurile de specialitate. Un exemplu este Muscat Ottonel 2018, din gama Zodiac, a Cramei Dealul Dorului, care anul trecut a obţinut medalia de aur la Concursul Internaţional de la Lyon. De altfel, un vin premiat poate fi un semn de recunoştinţă pentru angajaţii care în ultimul an au lucrat în condiţii diferite faţă de anii anteriori.
Crama Dealul Dorului a creat oferte personalizate pentru companii ce implică discount-uri în funcţie de cantitatea de vin cumpărată. De altfel, companiile pot particulariza etichetele şi le pot scrie angajaţilor un mesaj sau pot distribui vinul sub sigla companiei.
"Pandemia de coronavirus cred că este cel mai greu moment cu care ne-am confruntat până acum în industria vitivinicolă. Au mai fost ani grei, cu vreme nefavorabilă sau producţie scăzută, însă acum avem producţie şi calitate foarte bună, însă ni s-au redus câteva segmente importante din piaţa de desfacere. Din cauza ratei mare de infectare din Timiş nici degustari în cramă nu putem face, deşi cerere există", susţine Doru Husarciuc, proprietarul Cramei Dealul Dorului.
Multe companii doresc să organizeze degustări pentru angajaţi
Din primele discuţii cu reprezentanţii companiilor, mulţi antreprenori doresc să organizeze degustări pentru angajaţi. Este o metodă de team-building şi relaxare în rândul celor care lucrează în multinaţionale. În prezent, normele sanitare nu permit organizarea acestora în condiţiile normale, însă o variantă ar fi degustrările online.
"În prezent analizăm această variantă pentru că ne lipseşte foarte mult interacţiunea cu iubitorii de vin. Putem să livrăm acasă vinuri şi apoi să ne întâlnim online prin diverse platforme astfel încât să vorbim despre vinurile premiate sau despre cele pe care noi le considerăm reprezentative pentru crama noastră. De asemenea, în momentul în care va exista o relaxare a măsurilor sanitare, ne dorim să mergem să organizăm degustări chiar la sediul companiilor, evident în weekend sau la finalul programului. În zona de vest a ţării sunt multe companii mari care deja s-au arătat interesate de un astfel de beneficiu pentru angajaţi", a încheiat Doru Husarciuc, proprietarul Cramei Dealul Dorului, din Silagiu, judeţul Timiş.