Doar 13% dintre utilizatorii de internet sunt dispuşi să plătească pentru conţinut online, 8% dintre aceştia ar accepta o taxă în schimbul unui conţinut fără publicitate, iar 5% ar fi gata să plătească chiar şi pentru site-urile cu publicitate, se arată într-un studiu GfK.
În cadrul cercetării, utilizatorii de internet au fost întrebaţi cât de dispuşi sunt să plătească pentru conţinut, în special în cazul website-urilor de ştiri, divertisment şi cunoştinţe generale, precum Wikipedia. "80% dintre respondenţii din cele 17 ţări îşi doresc în continuare acces gratuit la conţinutul online: o treime din totalul participanţilor cred că informaţiile de pe internet trebuie să fie gratuite şi neînsoţite de publicitate. Majoritatea (46%) vrea acces gratuit, dar este pregătită să accepte şi publicitatea", se arată în studiu.
În ceea ce priveşte situaţia pe ţări, peste 50% dintre greci, belgieni, suedezi şi americani au fost de acord cu aceste condiţii, în vreme ce românii arată cea mai mică deschidere către această situaţie, doar 22% dintre ei.
În acelaşi timp, potrivit studiului sunt şi ţări care văd conceptul de plată pentru conţinut digital în mod pozitiv. "23% dintre suedezi, aproape 20% dintre olandezi şi britanici şi 17% dintre americani n-ar fi deranjaţi să plătească pentru acces la informaţiile de pe web." menţionează studiul companiei GfK. Cercetarea a fost realizată în toamna 2009, pe un eşantion de 16.800 persoane în vârstă de peste 15 ani.