"DotCommerce" România, reprezentanţă a "DotCommerce" USA este primul integrator de soluţii de e-commerce apărut pe piaţa autohtonă la finele anului trecut. "Comerţul electronic este realmente universal, deschide orizonturi noi pentru firme, iar în România este funcţional, securizabil, gata pentru crearea de noi industrii", a declarat Mădălin Matica, Country Manager al "DotCommerce" România. În cadrul seminarului desfăşurat ieri, "Comerţul electronic românesc, evoluţie şi tendinţe", principala problemă identificată pe piaţa autohtonă a fost slaba informare a consumatorului. Acesta nu este ferm convins de rezultatele, efectele, obţinute în urma folosirii comerţului electronic.
Soluţia de payment gateway pe care compania o propune pieţei locale este denumită "DotAssure". Această soluţie poate să funcţioneze prin implementare în cadrul unor magazine virtuale preexistente şi poate fi utilizată şi de companiile care nu deţin un site. Cu ajutorul acestui sistem, companiile pot fi prezente pe Internet cu un magazin virtual, gata de a primi şi de a procesa comenzi în numai 48 de ore.
În ţara noastră, comerţul electronic este full-funcţionabil, lucru susţinut de trei bănci care practică acest sistem deja: Banca "Ion Ţiriac", "Raiffeisen" şi BCR.
Din punct de vedere legislativ, în ţara noastră, există o lege dintre cele mai dure a comerţului electronic. Deşi există o securitate dintre cele mai bune, frauda a fost şi va mai fi, a adăugat domnul Matica. În acest moment, cuantumul fraudelor reprezintă mai puţin de 3% din cifra de afaceri şi mai puţin de 0,5% din profitul realizat.
De la începutul anului şi pînă în prezent, "DotCommerce" România a investit în infrastructură şi dezvoltarea de soluţii şi proiecte peste 400.000 de dolari. În soluţii de software au fost investiţi 1.800.000 de dolari şi, pînă la sfîrşitul anului, Mădălin Matica preconizează creşterea investiţiilor cu 500.000 de dolari în zona de servicii şi livrare de logistică.