Dropshipping în România: merită sau nu?

J.P.
Miscellanea / 20 decembrie 2020

Dropshipping în România: merită sau nu?

Dropshipping-ul este un tip de comerţ online printr-un furnizor anonim care livrează în numele companiei tale. Acest furnizor anonim stochează produsele pe care tu le vinzi şi le livrează în momentul în care primeşti o comandă. Nu trebuie să plăteşti taxe de stocare, depozitare şi ambalare, dar în funcţie de furnizor, pot exista comisioane speciale pentru procesarea fizică a produselor stocate.

Mai exact, un furnizor face produsele şi tu îţi pui logo-ul pe ele când cineva le cumpără prin tine. Aici se adaugă şi suma de bani pe care furnizorul ţi-o cere pentru a putea să se ocupe de livrarea produselor. Câştigul tău rezultă din diferenţa rămasă după ce achiţi plata furnizorului.

Cum poţi face dropshipping în România

Pentru a face dropshipping în România trebuie să urmezi câţiva paşi ca să-ţi poţi desfăşura activitatea în condiţii optime:

Înfiinţează o firmă

Ca să faci dropshipping, ai nevoie de o societate, spre exemplu un SRL. Firma trebuie să fie autorizată în clasa CAEN 4791 - comerţ cu amănuntul prin case de comenzi sau prin internet. În ceea ce priveşte regulile generale aplicabile magazinelor online, trebuie să ai în vedere Legea nr. 365/2002 privind comerţul electronic, Legea nr. 363/2018 privind protecţia persoanelor fizice la prelucrarea datelor cu caracter personal, Ordinul ANPC 433/2009 privind măsurile de informare a consumatorilor, OUG 130/2000 referitoare la regimul juridic al contractelor la distanţă şi Legea 12/1990 republicată, privind protejarea populaţiei împotriva unor activităţi de producţie, comerţ sau prestări de servicii ilicite.

Studiază piaţa şi stabileşte publicul ţintă

Stabileşte ce fel de produse vrei să vinzi online, ce jucători sunt pe piaţă în această nişă sau dacă există şanse ca mărfurile pe care îţi doreşti să le comercializezi să nu existe pe piaţă. Aşadar, observă ce produse sunt la mare căutare, care se vând mai puţin, dar şi ce nu se comercializează deloc pe piaţa locală. Ia în considerare şi un avatar de client, întrucât produsele tale nu se vor adresa tuturor şi nici nu trebuie să încerci să le vinzi oricărei persoane.

Creează brandul şi magazinul online

În mod sigur, trebuie să te gândeşti şi la brandul pe care îl vei crea, dar şi la ce logo vei folosi pentru vânzarea produselor prin dropshipping. Foloseşte o platformă de construire a magazinelor online şi pune la punct un website pentru mărfurile pe care le vei comercializa.

Găseşte un furnizor de încredere

În situaţia în care ai stabilit ce vrei să vinzi, ştii cărui tip de client te adresezi şi ai creat deja un magazin virtual, nu-ţi mai rămâne decât să găseşti un furnizor de încredere. Monitorizează firmele care îţi stârnesc interes şi caută să afli cât mai multe informaţii financiare despre potenţialii furnizori pentru dropshipping.

Încearcă să cunoşti mai bine companiile locale dispuse să lucreze în regim dropshipping, dar şi firmele internaţionale care îţi pot oferi produse care nu există în România şi pentru care poţi avea exclusivitate.

Concentrează-ţi eforturile pe marketing şi promovare

Având în vedere că nu trebuie să investeşti în stocuri, depozitare, ambalare sau livrare, investeşte în marketing şi promovare. Construieşte o strategie puternică, încearcă să-ţi faci site-ul cât mai vizibil şi oferă servicii de calitate clienţilor tăi. Este important să gândeşti un plan de afaceri pe termen lung, deoarece magazinul tău online nu va căpăta vizibilitate şi notorietate într-un timp scurt.

Reţeaua de aprovizionare în dropshipping

Producător = cel care creează, practic, produsul şi, de cele mai multe ori, nu îl vinde direct clientului, ci angrosiştilor şi retailerilor, în cantităţi mari. Este cel mai convenabil, la nivel de preţ, să cumperi direct de la producător. De obicei, producătorul nu are un depozit în care să stocheze produsul, ceea ce te obligă să asiguri un spaţiu de depozitare de unde trimiţi produsele. De aceea, este mai profitabil să te orientezi spre angrosişti.

Angrosist = cel care cumpără de la producător şi stochează produsele, pentru a le vinde mai departe magazinelor. Stocurile angrosistului cuprind produse variate, de obicei, dintr-o anumită industrie şi posibil să impună un anumit număr de produse, sub care nu poţi să comanzi.

Dropshipping în România: merită sau nu?

Retailer = cel care vinde direct clienţilor. Din moment ce tu vinzi direct către clienţi, prin dropshipping, tu eşti un retailer.

Taxele pentru dropshipping din România

Pentru fiecare marfă vândută în sistem dropshipping în România ai nevoie de factură de intrare şi factură de ieşire. După cum am precizat mai sus, nu poţi desfăşura această activitate fără să deţii o entitate juridică.

Aşadar, deşi ai cel puţin un furnizor pentru dropshipping, acesta nu va emite facturi către clientul final. Astfel, trebuie să ai facturi de la furnizori şi să facturezi marfa pe care o vinzi clienţilor, la rândul tău. Ca urmare a acestor tranzacţii, este necesar să achiţi şi anumite taxe de dropshipping în România.

La început, vei avea cheltuielile legate de înfiinţarea unei societăţi cu răspundere limitată. La acestea se adaugă şi taxa pe care o vei achita pentru deschiderea unui magazin online pe o platformă de e-commerce, dar şi un comision ce va fi perceput la fiecare comandă.

În categoria costurilor intră şi impozitul pe venit, pe care trebuie să-l achiţi statului.

Tot la capitolul taxe de dropshipping în România avem şi costurile percepute de către procesatorii de plăţi. Mai departe, apare şi cheltuiala legată de conversia banilor dintr-o monedă străină şi comisioanele percepute de banca unde ai deschis contul.

Nu în ultimul rând, pe lista cheltuielilor se adaugă şi plata unui expert contabil care să ţină evidenţa veniturilor şi cheltuielilor, să întocmească şi să depună declaraţiile fiscale.

Diferenţa dintre marketplace şi dropshipping

Marketplace-ul este un sistem de vânzare prin care un site permite listarea produselor sau serviciilor mai multor retaileri, pe care le vinde unei audienţe uriaşe. Când clientul finalizează comanda, aceasta este trimisă retailerului şi trebuie să se ocupe de livrarea produselor.

Dropshipping-ul şi marketplace-ul se bazează pe acelaşi fundament: entitatea care vinde produsele nu deţine controlul fizic asupra acestuia. Ambele se bazează mai mult pe distribuirea stocurilor de produse. Pe lângă această similitudine, există mai multe diferenţe între cele două:

Sursa

Marketplace: clientul final cunoaşte identitatea celei de-a treia parţi implicate în vânzare.

Dropshipping: clientul final nu ştie de existenţa furnizorului şi a sistemului prin care îi este livrată comanda.

Selecţia

Marketplace: retailerul nu controlează în toate detaliile tipul de produs vândut de seller.

Dropshipping: retailerul selectează, administrează şi promovează produsele furnizorului pentru a obţine un profit consistent.

Preţul

Marketplace: sellerii setează preţul pentru clientul final.

Dropshipping: retailerul controlează preţul afişat.

Execuţia

În ambele cazuri, nu retailerul deţine controlul asupra execuţiei. Livrarea o face vânzătorul, fie ca e vorba de seller sau furnizor.

Serviciu clienţi - returnarea produselor

Marketplace: clientul contactează sellerul direct.

Dropshipping: clientul contactează retailerul care discută cu furnizorul modalitatea de returnare.

Model de business

Marketplace: retailerul colectează banii de la client, işi păstrează comisionul şi trimite plata sellerului.

Dropshipping: retailerul colectează plata şi plăteşte contravaloarea negociată către furnizor, păstrând diferenţa.

Avantaje dropshipping

Investiţia este foarte redusă, deoarece nu te ocupi de producţia, stocarea, livrarea sau ambalarea produselor;

Ca proprietar de afacere, poţi folosi acest sistem ca să testezi noi idei de produse, fără a face cheltuieli inutile;

Costuri mai mici înseamnă riscuri mai mici în afaceri;

Nu ai nevoie de experienţă financiară pentru a demara un business prin dropshipping în România;

Poţi lucra de oriunde şi să ai un program flexibil;

Poţi câştiga bani muncind doar câteva ore pe zi;

Poţi comercializa o gamă foarte variată de produse;

Afacerea este uşor de verificat, mai ales dacă nu comercializezi prea multe tipuri de mărfuri;

Dropshippingul este un model verificat la nivel global şi există o mulţime de magazine online de succes în acest business;

Poţi să-ţi construieşti un adevărat brand, urmând o metodă de afaceri de succes.

Dezavantaje dropshipping

Livrarea produselor poate fi dificilă, mai ales în cazul activităţilor internaţionale;

Pot exista numeroase probleme legate de depozitare şi procesare asupra cărora nu ai niciun control;

Competiţia este mare, aşa că trebuie să studiezi cu atenţie piaţa pentru a te asigura că obţii profit;

Există riscul ca furnizorul tău să rămână fără produse, iar acest lucru afectează imaginea businessului tău, dacă nu procesezi comenzile la timp;

Marja de profit poate fi mică, întrucât se achită destul de multe taxe.

Concluzie

Modelul de afaceri cunoscut sub numele de dropshipping are punctele sale forte şi punctele slabe. Totul depinde de o serie de factori. Platforma utilizată, publicitatea şi identificarea canalelor potrivite pentru a cumpăra şi revinde produse este decisivă în această privinţă. Faţă de alte tipuri de vânzări, marjele sunt reduse, precum şi riscurile.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb