Ultima contestaţie pentru lotul 2 Corbeanca - Colentina, din autostrada de centură a Bucureştiului, a fost respinsă definitiv la Curtea de Apel, a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, la finalul şedinţei de Guvern de miercuri, conform Agerpres.
"Am primit acum 20 de minute o veste excelentă: s-a respins ultima contestaţie definitiv, la Curtea de Apel, pentru lotul 2 din utostrada de centură a Bucureştiului, autostrada A0, în partea de nord. Lotul 2 este între DN 1, deci zona Corbeanca, şi DN 2, zona Colentina. Acest sector de autostradă a fost câştigat de o firmă românească care lucrează foarte bine şi pe alte proiecte din ţară, spre exemplu pe drumul expres Craiova - Piteşti. Fusese respinsă deja contestaţia la prima etapă, la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, şi s-a respins şi la Curtea de Apel. Am primit această veste chiar acum 20 de minute, ceea ce înseamnă că se poate semna acest contract. Este al doilea lot de pe zona de nord a autostrăzii de centură a Bucureştiului A0 care va avea contract semnat", a declarat Drulă.
Potrivit acestuia, contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 4, între autostrada A2 şi DN3, în zona lacului Cernica, este semnat cu aceeaşi firmă.
În ceea ce priveşte A0 sud, a existat o Hotărâre de Guvern care a fost aprobată în şedinţa de miercuri.
"O să pară lizibilă suprafaţa expropriată, 130 de metri pătraţi, dar câteodată aceste suprafeţe minuscule sunt extrem de importante. E vorba de suprafaţa pe care se va reloca un stâlp de înaltă tensiune care bloca lucrările acolo. E vorba de o linie de înaltă tensiune de 400 kV. E o lucrare mare. Aici vreau să menţionez colaborarea excelentă pe care am avut-o cu premierul pentru toate aceste proiecte de infrastructură. Pe cât de repede am putut să introducem în şedinţa de Guvern, pe atât de repede le-am avut acceptate, câteodată pe lista suplimentară, ceea ce înseamnă că nu se pierde o săptămână sau două de lucru. După ce Hotărârea de Guvern trece prin Guvern sunt vreo 45 de zile până efectiv se poate lucra pe acel teren. Sunt nişte formalităţi de făcut", a spus Cătălin Drulă.
În plus, ministrul a afirmat că începe proiectarea pentru autostrada A8.
"Încă o veste mare. Şi asta era mare: autostrada A8, începe proiectarea vineri pentru tronsonul Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni. E vorba de cei aproximativ 100 de km care traversează de la est la vest Moldova, la latitudinea Iaşiului. Este acelaşi tip de contract bazat pe...cum lansăm licitaţia de execuţie pentru A7", a spus acesta.
Şeful de la Transporturi a subliniat că, atunci când proiectele sunt bine pregătite, sunt salvaţi mulţi ani în implementare şi în loc să avem un proiect "fuşerit în trei luni şi după aceea să stăm nouă ani în construcţie în loc de doi, stăm doi ani şi pregătim proiectul şi apoi execuţia lucrărilor durează efectiv doi ani".
Un exemplu în acest sens este autostrada de lângă Târgu Mureş, începută în iulie anul trecut, care se va finaliza la sfârşitul lui 2021.
"Ultima veste de astăzi este că s-a dat ordinul de începere - ştiu, o durere pentru cetăţenii care folosesc aeroportul Bucureşti, aeroportul Otopeni - s-a dat ordinul de începere pentru modernizarea parcărilor publice. În sfârşit vom a avea acolo la sfârşitul lui 2021 parcarea de la sosiri supraetajată cu sistem modern de plată, cu cititor de numere de înmatriculare, cu bariere moderne. Scăpăm de acel sistem oribil cu fisa care ne blochează parcarea şi aşteaptă toată lumea la cozi", a adăugat Drulă.
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a emis miercuri Ordinul de începere a lucrărilor pentru modernizarea parcărilor de la Aeroportul Internaţional Henri Coandă din Otopeni, potrivit unui comunicat.
În cadrul proiectului vor fi modernizate atât cele cinci parcări publice (două aferente aerogărilor Sosiri, respectiv Plecări şi trei parcări pe termen lung), cea pentru autocare, cât şi alte cinci parcări auto destinate entităţilor ce activează în perimetrul aeroportuar, la care se adaugă şi punctul de acces în zona tehnică.
Principalele lucrări constau în dezvoltarea unui DataCenter (dispecerat operaţional) care integrează toate informaţiile referitoare la parcări, înlocuirea sistemelor de bariere, a dispozitivelor de acces şi plată a parcării, a tuturor camerelor de luat vederi aferente fluxurilor de intrare/ieşire parcare, respectiv montarea unui sistem de recunoaştere a numărului de înmatriculare a autovehiculelor (LPR - Licence Plate Recognition).
Până la finalul anului 2021 este estimată finalizarea modernizării parcării etajate (Sosiri), realizarea noului DataCenter (dispecerat operaţional) şi interconectarea acestora, concomitent cu execuţia ramificaţiei instalaţiilor (noua reţea) către celelalte parcări.