Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, consideră că disparităţile trebuie eliminate, iar proiectele trebuie prioritizate şi în funcţie de criteriul dezvoltării echitabile şi uniforme a reţelelor pe întreg teritoriul ţării, relatează Agerpres.
"Toate regiunile României au nevoie de infrastructură modernă. Disparităţile trebuie eliminate, iar proiectele trebuie prioritizate şi în funcţie de criteriul dezvoltării echitabile şi uniforme a reţelelor pe întreg teritoriul ţării. Astăzi (miercuri, n.r) venim cu veşti bune pentru Oltenia. Şi vorbim de 6 proiecte rutiere şi 2 proiecte feroviare. La unele deja sunt şantiere deschise şi se lucrează în teren, la celelalte facem partea de pregătire pentru ca, în următorii ani, acestea să devină realitate", a scris ministrul, miercuri, pe pagina sa de Facebook.
Acesta a precizat că a participat, miercuri, la semnarea contractului pentru proiectarea "la cheie" a drumului expres Craiova - Târgu Jiu, cu o lungime de circa 100 kilometri.
"Azi (miercuri, n.r.) am participat, la sediul CNAIR, la semnarea contractului pentru proiectarea "la cheie" (studii geotehnice, arheologice, topografice, de mediu, avize, acorduri, autorizaţii) pentru drumul expres Craiova - Târgu Jiu (cu o lungime de circa 100 km). Acesta va uni două dintre cele mai importante municipii din Oltenia. Este legătura Gorjului la reţeaua de drumuri rapide a României, dar beneficiile acestei noi legături se extind spre Valea Jiului/Petroşani, Mehedinţi/Baia de Aramă şi alte zone.
Contractul valorează 20 de milioane de lei şi beneficiază de finanţare europeană, iar durata acestuia este de 24 de luni (14 luni studiu de fezabilitate, 3 luni autorizaţie de construire, 3 luni proiectul tehnic, 4 luni pregătirea documentaţiei pentru licitaţia de execuţie)", a precizat Cătălin Drulă.
În opinia sa, acesta este un alt exemplu de proiect important pentru dezvoltarea economică a unei zone a ţării prin conectare la reţeaua de drumuri rapide. "Drumul expres are separatoare de sens, 2 benzi pe sens, noduri denivelate şi nu mai tranzitează localităţile", a mai scris ministrul.
Cătălin Drulă a subliniat că Lotul 1 al drumului expres Craiova - Piteşti este acum deblocat integral.
"Lucrările pot începe şi pe ultimii kilometri ai tronsonului - Guvernul a adoptat în şedinţa de astăzi o hotărâre pentru exproprierea ultimilor 3 km ai lotului. Pe tronsonul 2 de 40 km, lucrările sunt la 65% stadiu fizic, constructorul lucrează din plin şi până la finalul anului această variantă ocolitoare pentru municipiile Balş şi Slatina va fi dată în trafic. Pe tronsonul 3 de 31,7 km am emis săptămâna trecută autorizaţia de construire, lucrările urmând să se finalizeze în 2022, iar pe tronsonul 4 aşteptăm soluţionarea contestaţiilor pentru a putea semna contractul de execuţie", a mai spus Cătălin Drulă.
În ceea ce priveşte Centura municipiului Tg. Jiu, ministrul a spus că "anul viitor, conform contractului, cei 20 de km ai centurii vor fi gata".
"Am dat startul lucrărilor la începutul lui martie. Pentru acest proiect mult întârziat, unde lucrările au fost abandonate la 40% stadiu fizic în urma rezilierii din 2018 a contractului anterior, ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în februarie. Anul viitor, conform contractului, cei 20 de km ai centurii vor fi gata", a adăugat Cătălin Drulă.
Totodată, ministrul Transporturilor a anunţat că în această primăvară va fi lansată licitaţia pentru studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic al drumului rapid Craiova - Lugoj, pe o lungime de aproximativ 250 km.
"Lansăm în această primăvară licitaţia pentru studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic al drumului rapid Craiova - Lugoj, pe o lungime de aproximativ 250 km. Astfel, vom conecta Oltenia şi sudul ţării la reţeaua europeană de transport rutier", a spus Drulă.
În ceea ce priveşte Centura Craiova Sud, ministrul a afirmat că proiectul de 10 km se află în licitaţie pentru construcţie - procesul a fost demarat în 19 februarie şi la finalul lunii ar trebui să avem deja ofertele depuse. Conform contractului, perioada pentru execuţia lucrărilor este de 15 luni, iar valoarea acestuia este estimată la 142 de milioane de lei.
"Finalizarea DN 66 Tg. Jiu - Petroşani, în Defileul Jiului, a intrat în linie dreaptă. Acum trei săptămâni au început lucrările pentru construcţia unui pod nou peste Râul Jiu şi a unei parcări în apropierea Mănăstirii Lainici, vitală pentru fluidizarea traficului din zonă", a mai scris ministrul Transporturilor pe pagina sa de Facebook.
Pe calea ferată Bucureşti - Craiova, ministrul a cerut CFR SA să lucreze "cu prioritate la ridicarea principalelor restricţii şi limitări de viteză, pentru a reduce timpul de călătorie care acum este de aproximativ 3h30m."
"Mai departe, de la Craiova la Caransebeş vom finaliza în acest an studiul de fezabilitate pentru modernizarea coridorului feroviar, urmând să licităm execuţia lucrărilor. Este un proiect prin Connecting Europe Facility. Guvernul PNL-USR PLUS-UDMR demonstrează deja că 'se poate'. Investiţiile vor fi cheia de dezvoltare a economiei şi de ieşire din perioada dificilă în care suntem din cauza pandemiei. Derulăm investiţiile deja pornite, accelerăm şi deblocăm proiecte acolo unde este nevoie şi începem proiectele noi în acest exerciţiu eminamente multianual. 'Deceniul infrastructurii' în România a debutat sub auspicii bune şi vom face tot ce ne stă în putinţă să continue la fel", a mai scris Ministrul Transporturilor pe pagina sa de Facebook.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Bradisor în data de 17.03.2021, 22:58)
In sfarsit parca se vede luminita din capatul tunelului.Doamne ajuta!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.03.2021, 00:03)
E trenul care vine. Cu viteză. Fuuugi!