Volumul de spaţii moderne de retail i s-au adăugat 106,500 mp suprafaţă închiriabilă în T1 2010, ceea ce reprezintă o creştere cu 29% de la un trimestru la altul şi o creştere de 91%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. La sfârşitul lunii martie 2010, volumul total de spaţii moderne de retail din România a atins valoarea de 1.34 milioane de mp, informează un comunicat remis redacţiei.
După o perioadă în care o parte din dezvoltatori au stat în expectativă, iar alţii au fost nevoiţi să renunţe la proiecte neprofitabile, la începutul anului 2010 au fost anunţate două proiecte pe piaţă - Pallady Shopping Center în Bucureşti şi Coresi Shopping City în Braşov. Conform informaţiilor disponibile pe piaţă despre cele două proiecte, lucrările de construcţie vor începe în 2010, ambele proiecte având deja o ancoră de tip supermatket/ hypermarket securizată.
În martie 2010, volumul vânzărilor a crescut cu 3.7%, de la o lună la alta, dar comparativ cu anul trecut, a semnalat o scădere cu 4.8%; în ceea ce priveşte volumul trimestrial al vânzărilor, acesta a scăzut cu 8.3% faţă de trimestrul întâi din 2009.
În Bucureşti, gradul de neocupare a crescut în cazul locaţiilor periferice, cu impact major asupra noilor centre comerciale deschise. Disponibilitatea pentru unităţi de tip prime, în centre comerciale mature din Bucureşti rămâne încă limitată.