• Compania germană va inaugura în Mexic prima sa fabrică din America de Nord
Constructorul german de automobile de lux "Audi" AG, divizie a companiei "Volkswagen" AG, a decis să cumpere producătorul de motociclete "Ducati Motor Holding" SpA de la grupul italian "Investindus-trial" SpA. Valoarea tranzacţiei nu a fost dezvăluită, însă presa internaţională estimează preţul achiziţiei la 860 de milioane de euro (1,1 miliarde dolari), care include datoriile nete ale "Ducati", de aproape 155 de milioane de euro.
Consiliile de supraveghere din cadul "Volkswagen" şi "Audi" au aprobat tranzacţia miercuri, iar, potrivit "Audi", aceasta se va finaliza cât mai curând posibil, după obţinerea aprobărilor autorităţilor de reglementare.
"Ducati", care a luat fiinţă în 1926, produce motocicletele Superbike, Monster, Streetfighter, Hypermotard, Multistrada şi mai noul model Diavel, pe care le vinde în 65 de ţări.
Preşedintele "Volkswagen", Ferdinand Piech, şi-a exprimat pentru prima dată public intenţia să preia "Ducati" în aprilie 2008, însă atunci a pierdut cursa în favoarea "Invest-industrial". Compania germană deţine mărci precum Volkswagen, Audi, Skoda, Lamborghini, Scania şi MAN, însă nu avea în portofoliu niciun brand de motociclete.
Pe de altă parte, "Audi" a anunţat că va inaugura în Mexic prima sa fabrică din America de Nord, ca parte a planului de extindere la nivel global. Unitatea, care va fabrica modelul SUV Q5, va începe să producă în 2016. Capacitatea iniţială de producţie a fabricii va fi de 150.000 de autorurisme Q5 pe an, iar investiţia în această unitate va fi mai mică de 2 miliarde euro, potrivit afirmaţiilor directorului executiv al "Audi", Rupert Stadler.
"Vorbim despre o facilitate care va produce aproximativ 150.000 de unităţi pe an, astfel încât nu va fi nevoie de o investiţie de două miliarde dolari", a declarat Stadler.
Astfel, "Audi" va produce în America de Nord pentru livrări internaţionale, la fel ca rivalii săi germani BMW AG şi "Mercedes-Benz".
În 2011, "Audi" a înregistrat un profit net record de 4,44 miliarde euro, în creştere cu 69% faţă de 2010, iar vânzările au sporit cu 24,4%, la 44,1 miliarde euro.