Compania de telecomunicaţii "Euroweb" România a raportat o cifră de afaceri de 22,3 milioane de lei în primele şase luni ale anului 2009, în creştere cu 4,5% faţă de perioada similară a anului trecut. De asemenea, operatorul a înregistrat o creştere şi a profitului înainte de taxe şi impozite (EBITDA), cu 22% faţă de primul semestru al anului trecut, ajungând la valoarea de 5,4 milioane de lei.
"Rezultatele obţinute coincid cu planificarea făcută încă de la finalul anului trecut, când estimam o creştere pentru anul în curs", a declarat, printr-un comunicat de presă, doamna Denisa Popescu, Directorul Financiar al companiei. Potrivit domniei sale, "Euroweb" vizează îndeplinirea aceluiaşi obiectiv şi în partea a doua a lui 2009.
În ceea ce priveşte evoluţia indicatorilor financiari în prima parte a anului, previziunile companiei s-au adeverit şi de această dată, cifrele înregistrate indicând o încetinire a ritmului de creştere în al doilea trimestru al anului. "Dacă după primele trei luni înregistram o creştere de 10% a cifrei de afaceri, perioada imediat următoare s-a dovedit a fi, conform estimărilor, mai dificilă pentru întreg mediul de afaceri, fapt care se reflectă şi în rezultatele obţinute. Avansul din primul trimestru a atenuat scăderea ritmului de creştere din perioada imediat următoare, astfel încât rezultatele la jumătatea anului se încadrează perfect în limitele bugetate", a adăugat doamna Popescu.
Evoluţia indicatorului EBITDA, în creştere cu 22% faţă de valorile înregistrate la jumătatea anului trecut, este pusă de către reprezentanţii companiei pe seama implementării cu succes, încă din cursul anului 2008, a unui sistem intern de eficientizare a costurilor, bazat pe transparenţă şi vizibilitate. "Eficientizarea costurilor nu este sinonimă cu tăierea acestora. Noi am reuşit să eficientizăm costurile prin implementarea unui sistem informatic care oferă vizibilitate maximă şi de asemenea prin încurajarea publicului nostru intern - angajaţii - de a contribui la atingerea obiectivului companiei de creştere a EBITDA", a mai spus Denisa Popescu.
"Euroweb" a încheiat anul 2008 cu o cifră de afaceri de 44,5 milioane de lei şi EBITDA de 9,4 milioane de lei, obiectivul declarat pentru finalul lui 2009 fiind creşterea cu 10%.