Grupul de investitori care deţin în prezent "Grand Casino", din incinta hotelului "Hilton", intenţionează să se retragă de pe piaţa noastră. Decizia a fost luată ca urmare a pierderii credibilităţii în faţa clienţilor, fapt ce a decurs din acţiunea ANAF de suspendare a activităţii a patru mari cazinouri bucureştene, printre care şi cel din incinta hotelului "Hilton". Sorin Constantinescu, preşedintele "Asociaţiei Organizatorilor de Cazinouri din România" (AOCR), ne-a declarat că deşi, practic, activitatea cazinourilor pe care le reprezintă a fost sistată numai două zile, imaginea acestora a fost afectată foarte grav şi implicaţiile negative ale măsurilor abuzive ale ANAF vor fi sesizabile pe termen mediu şi lung. Preşedintele AOCR a afirmat că acţiunile coordonate de Sebastian Bodu, şeful ANAF, au creat un curent de neîncredere din partea clienţilor, fapt pe care cazinourile l-au resimţit printr-o scădere drastică a numărului de jucători. Intenţia AOCR este de a sesiza justiţia asupra acestor abuzuri, fiind de acord cu plata contravenţiilor, indiferent de valoarea lor, atunci cînd se constată nereguli în activitatea cazinourilor, dar criticînd vehement acuzaţiile de spălare de bani. Sorin Constantinescu suţine că atitudinea ANAF, şi în special, a lui Sebastian Bodu, reprezintă un paradox, precizînd că această instituţie ar trebui să fie preocupată de modalităţile prin care se pot aduce bani la buget şi nu de îndepărtarea unor surse de venituri pentru stat cum sunt cazinourile. Sebastian Bodu a susţinut zilele trecute că există un document al raportorului european pe acest domeniu, în care ANAF era sesizată asupra spălării de bani în cazinouri. În replică, Sorin Constantinescu spune că nu există nici un asemnea act, declaraţia şefului ANAF fiind doar o încercare de a se disculpa public de acuzaţiile de abuz.
Preşedintele AOCR se declară nedumerit cum de se poate decide încetarea activităţii unei firme care aduce mulţi bani bugetului de stat şi precizează că, în cazurile cînd se constată neregularităţi contabile sau manageriale, ar fi normal să fie traşi la răspundere cei vinovaţi: "Spre exemplu, atunci cînd controalele Gărzii Financiare sesizează neregului contabile, cel vinovat este contabilul, iar în cazul unor greşeli manageriale, cel răspunzător este direct managerul, persoana care pot fi trase la răspundere şi amendate conform legii, însă, sub nici o formă, aceste lucruri nu trebuie să ducă la închiderea unei firme care nu are datorii la stat, care a plătit, spre exemplu, pe anul 2004, aproximativ 25 milioane de euro la buget şi care oferă sute de locuri de muncă". Preşedintele AOCR ne-a declarat că imaginea cazinourilor a fost grav prejudiciată, precizînd că este nevoie de mult timp şi foarte mulţi bani investiţi în publicitate, pentru a se reface portofoliul de clienţi şi menţionează că pierderile efective, din cele două zile în care locaţiile nu au funcţionat, sunt infime comparativ cu pierderile ce vor decurge din lipsa marilor clienţi şi din sumele necesare demarării unei campanii promoţionale de anvergură. Sorin Constantinescu mai susţine: "Întreaga poveste a luat naştere şi amploare din aviditatea de imagine a şefului ANAF şi precizează că lipsa de profesionalism a unor oameni aşezati în poziţii înalte îndepărtează investiţiile străine şi afectează grav interesele unor firme".Sebastian Bodu, şeful ANAF, nu a putut fi contactat, pînă la închiderea ediţiei, pentru a comenta declaraţiile preşedintelui AOCR.