Irum Reghin, constructorul român de utilaje forestiere şi agricole, a lansat, ieri, primul tractor agricol fabricat în totalitate în ţara noastră, după o pauză de zece ani.
Mircea Oltean, directorul general al companiei, a declarat: "Dacă pe zona forestieră am reuşit să ne consolidăm poziţia din piaţa europeană, sperăm ca lansarea de astăzi (n.r. ieri) să reprezinte un început în legătură cu câştigarea unei poziţii şi în zona utilajelor agricole. Noi, fiind un producător tradiţional de utilaje forestiere, în 2010 am hotărât să intrăm şi pe zona utilajelor agricole din dorinţa de a ne completa portofoliul de produse şi de a dezvolta Irum. Ideea acestui tractor agricol românesc s-a născut şi din faptul că vrem să demonstrăm putinţa noastră de a face lucruri de anvergură şi în România, în fabrica noastră de la Reghin".
Construcţia tractorului - proiectul TAGRO a presupus o investiţie de circa 4 milioane de euro şi a fost realizat de către 50 de ingineri din cadrul Centrului de Cercetare şi Dezvoltare pentru Utilaje Agricole şi Forestiere (IFOR) al societăţii din Reghin.
Producţia va începe în aprilie 2019, preţul unui astfel de utilaj fiind de circa 35.000 de euro, iar, potrivit reprezentanţilor companiei, Irum va fabrica 200 de unităţi în primul an.
Potrivit estimărilor directorului de dezvoltare al Irum, Andrei Oltean, producţia companiei va creşte până în 2021 la 500 de tractoare.
Acesta a afirmat: "Acest model reprezintă doar fundaţia gamei noastre de tractoare agricole, iar pentru viitor, avem în plan să dezvoltăm şi alte tipuri de utilaje pentru acest sector".
TAGRO este destinat cu precădere fermelor mici şi mijlocii şi va fi vândut atât pe piaţa internă, cât şi pe cele externe, potrivit companiei.
În legătură cu exportul acestui utilaj agricol pe pieţele europene, domnul Mircea Oltean a precizat: "Noi am gândit un asemenea produs, pentru a pătrunde şi pe alte pieţe, avem deja o experienţă similară cu tractorul forestier. Consolidarea noastră pe piaţa europeană înseamnă că avem un număr de tractoare deja vândute în Europa, iar cea mai recentă ispravă, dacă pot spune aşa, am vândut două utilaje în Africa de Sud. Deci, categoric ţintim pieţele externe. (...) Ne uităm în primul rând la vecini. În Ungaria avem deja un sediu propriu pe care îl extindem, iar foarte interesantă este piaţa din Bulgaria sau din Ucraina. Acestea ar putea să fie nişte punţi de legătură către vestul Europei".
În scopul acoperirii producţiei estimate pentru următorii doi ani, Mircea Oltean a precizat că Irum a crescut anul acesta personalul fabricii de la Reghin cu 100 de angajaţi, de la 500 la 600 de angajaţi.
Irum vinde anual în jur de 500 de tractoare, într-o piaţă în care se vând, în fiecare an, 2.500 de astfel de utilaje.
TAGRO este echipat cu un motor Fiat Power Train de 3,4 litri în patru cilindri care dezvoltă 102 cai putere şi un cuplu maxim de 430 Nm la 1.400 RPM.
Irum Reghin a fost fondată în 1953 de către statul român, cu scopul de a produce, întreţine şi repara utilaje şi mecanisme agricole şi forestiere, iar în anul 1969 a ieşit pe porţile fabricii din Reghin primul tractor articulat forestier. În 1999, grupul Maviprod, fondat în 1993 de către familia Oltean, a preluat pachetul majoritar de acţiuni al Irum de la statul român.
Maviprod desfăşoară activităţi în trei ţări, România, Moldova şi Ungaria, iar pentru anul 2017, grupul a înregistrat o cifră de afaceri de circa 40 milioane de euro, după ce în anul anterior compania a avut o cifră de afaceri de aproximativ 31,17 milioane de euro.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.10.2018, 00:08)
Jos pălăria! Sincere felicitari!
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.10.2018, 00:59)
Frecție la picior de lemn
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.10.2018, 01:25)
Nu ai dreptate.Citeste mai atent(daca esti de bunacredinta).Fa si niste calcule k sa vezi mai bine ca te inseli! Dece sa dam asa in cap...
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.10.2018, 06:46)
Felicitari!
E o firma romaneasca care mentine o traditie de fabricare de tractoare in Romania!
Merita toata lauda!
4. Nu inteleg
(mesaj trimis de Marius în data de 31.10.2018, 08:11)
Cum poate un tractor cu motor fiat sa fie 100% romanesc ?Altfel ,sincere felicitari
4.1. Vizune (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de Parvan Cristian în data de 31.10.2018, 08:35)
Felicitari.Colaborarile sunt cheia economiei viitorului. Valorificati dezvoltarile tehnologice, IT fara o sofisticate prea agresiva Dezvoltati retea de service si asigurati piese de schimb
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.10.2018, 09:25)
100% românesc? Cum rămâne cu " TAGRO este echipat cu un motor Fiat Power Train de 3,4 litri în patru cilindri "?
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.10.2018, 12:12)
Nerelevant, bine ca l-au facut si asa. Uneori nu are sens sa dezvolti motoare de unul singur. Felicitari si success in continuare.
5.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.10.2018, 13:25)
Este relevant în contextul acurateței informației! Mereu acoperim ignoranța acestui bobor!