Centrul European al Consumatorilor (ECC) din România a primit peste 10.000 de solicitări de informare şi a avut peste 4.000 de reclamaţii, în cei nouă ani de activitate.
De asemenea, 90.000 euro au fost recuperaţi doar în anul 2017 pentru consumatorii români şi străini, iar aproximativ 75% din cazurile soluţionate pe cale amiabilă au primit o rezolvare favorabilă consumatorilor, a declarat Irina Chiriţoiu, Director al instituţiei, potrivit unui comunicat de presă.
La rândul său, Bogdan Marcel Pandelică, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor din România (ANPC) a precizat că instituţia pe care o conduce a gestionat peste 700.000 de reclamaţii în 10 ani.
"Anul acesta România a împlinit 10 ani de la aderarea în Uniunea Europeană, de când participă la piaţa unică în care sunt angrenaţi peste 500 de milioane de consumatori care generează aproximativ 56% din PIB-ul Uniunii Europene. În acest context, în afară de modificările legislative survenite ca urmare a iniţiativelor Uniunii Europene, prin transpunerea şi adaptarea acestora la specificul naţional în folosul consumatorilor, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a gestionat peste 700.000 de reclamaţii în 10 ani care au vizat câteva sectoare importante, cum ar fi: produse alimentare şi nealimentare, servicii financiar-bancare, achiziţii online şi servicii de transport, sectoare care se regăsesc şi în agenda consumatorului european", a precizat preşedintele ANPC.