Echipajul de pe Ever Given este blocat de trei săptămâni pe nava pe care Egiptul a confiscat-o în aşteptarea despăgubirilor de 916 milioane de dolari, despre care spune că este costul operaţiunii de punere pe linia de plutire, scrie Digi24.
Cei 26 de membri ai echipajului nu pot părăsi nava, deoarece autorităţile egiptene au confiscat-o în aşteptarea uriaşei sume de la proprietarii şi operatorii săi.
Experţii maritimi spun însă că cererile financiare ale Egiptului sunt mult prea mari, ceea ce sugerează începutul unui conflict pe această temă.
Un reprezentant al sindicatului care îi reprezintă pe cei 26 de membri ai echipajului a susţinut pentru Business Insider că oamenii nu pot fi ţinuţi ca monedă de schimb pentru răscumpărare şi că asta este o situaţie neobişnuită pentru marinarii ale căror nave sunt prinse în conflicte de natură legală.
Nava Ever Give, este sechestrată din 13 aprilie. Întrucât compania japoneză de la care este aşteptată uriaşa sumă contestă cererea, nu există niciun indiciu imediat că echipajul va putea pleca în curând.
Citeşte şi: Pierderile provocate de blocarea navei Ever Given în Canalul Suez sunt estimate la un miliard de dolari
"Aceştia sunt profesionişti care nu au nimic de-a face cu acest incident şi nu ar trebui ţinuţi ca răscumpărare", a declarat pentru The Guardian Abdulgani Serang, liderul Uniunii Naţionale a Marinarilor din India.
El a adăugat că oamenii nu trebuie implicaţi în această problemă spinoasă a negocierilor şi că trebuie lăsaţi să plece. Potrivit lui Serang, marinarii sunt în sănătoşi, dar îngrijoraţi.
Autoritatea Canalului Suez (SCA) a transmis în 15 aprilie că doi dintre cei 26 de membri ai echipajului navei au fost lăsaţi să plece "pentru motive personale urgente".
Serang a precizat că speră ca încă trei marinari să fie lăsaţi să plece deoarece contractele lor expiră în curând.
Egiptul cere cele 916 milioane de dolari pe motiv că blocarea Canalului Suez i-a afectat atât veniturile comerciale, cât şi reputaţia.
Compania de asigurări care reprezintă proprietarii Ever Given spune însă că Egiptul nu a oferit o justificare plauzibilă pentru această creanţă "extraordinar de mare".
"Suntem, de asemenea, dezamăgiţi de comentariile făcute de SCA că nava va fi reţinută în Egipt până la plata compensaţiei şi că echipajul ei nu va putea părăsi nava în acest timp", a adăugat compania.
De altfel, în cercul companiilor de asigurări maritime se consideră că această sumă cerută de Egipt este "umflată exagerat şi revoltătoare".