Principalele provocări pentru magazinele online din CEE legate de vânzările internaţionale sunt gestionarea livrărilor (33%), managementul operaţional (18%) şi traducerea şi localizarea (12%), conform unui studiu co-dezvoltat de Mediapost Hit Mail Bulgaria alături de partenerii eCommerce Academy, organizatori ai Balkan eCommerce Summit, se arată într-un comunicat al eCommerce Academy, remis redacţiei.
Peste jumătate dintre magazinele online din CEE doresc să vândă internaţional, iar marketplace-urile sunt văzute ca o modalitate eficientă de a testa pieţe străine.
Principalele motive pentru care magazinele online din CEE aleg un marketplace sunt: absenţa costurilor suplimentare de marketing (26%), eficienţa în testarea pieţelor noi (20%) şi uşurinţa gestionării vânzărilor (18%), arată datele studiului.
Potrivit comunicatului, "Magazinele online îşi pot verifica potenţialul produselor prin listarea lor atât pe marketplace-uri locale, cât şi pe cele internaţionale. Dacă există suficienţi clienţi pentru categoria de produse în marketplace, vor veni şi comenzile. În acest fel, afacerile câştigă experienţă directă cu regulile şi cerinţele de conformitate pe care le au, de obicei, marketplace-urile, dar şi o lecţie valoroasă despre cum să vândă online pe canale noi. Evoluţia vânzărilor online, tendinţele şi multe alte informaţii valoroase vor fi disponibile în cadrul celui mai mare eveniment regional din domeniu pe care îl vom găzdui la Sofia în luna aprilie - Balkan eCommerce Summit," a declarat Nikola Ilchev, fondatorul eCommerce Academy şi Balkan eCommerce Summit.
Balkan eCommerce Summit 2024 este un forum de două zile ce va avea loc la Arena Sofia, Bulgaria, pe 4 şi 5 aprilie 2024. Evenimentul va aduce perspective noi sectorului de eCommerce din regiunea Balcanilor, cu peste 2.000 de invitaţi aşteptaţi, 150 de expozanţi şi 20 de vorbitori din întreaga lume, informează sursa citată.
Obiectivul evenimentului este de a crea o platformă pentru dezvoltare accelerată şi de a încuraja parteneriatele între companiile de e-commerce din regiunea Balcanilor, oferind un nou punct de pornire pentru creşterea lor, se mai arată în comunicat.