Social media a rămas principalul motor de trafic pentru 89% dintre magazinele online din CEE în 2023, relativ stabil pe parcursul anului, în timp ce PPC a scăzut de la 43% la 37%, potrivit unui studiu realizat de Mediapost Hit Mail Bulgaria şi partenerii săi ce includ eCommerce Academy.
Între timp, contribuţia la traficul general al magazinelor online din regiune creşte atât pentru SEO, de la 28% anul trecut la 34% în prezent, cât şi pentru relaţiile cu influencer-ii, de la 11% la 15% la sfârşitul anului 2023.
"Social media şi PPC rămân, în continuare, principalele canale care generează trafic către magazinele online, dar, la fel ca în orice linie de afaceri, dimensiunea bugetului alocat determină impactul asupra traficului general. Alte canale, cum ar fi evenimentele offline, relaţiile cu influencer-ii, banner-ele şi afiliaţii, încep să reducă diferenţa şi să crească în termini de relevanţă. Date despre trafic, vânzări, tendinţe şi multe alte informaţii vor fi disponibile în cadrul celui mai mare eveniment regional din industria eCommerce, pe care îl vom organiza la Sofia anul viitor - eCommerce Balkan Summit", a declarat Nikola Ilchev, fondatorul eCommerce Academy şi Balkan eCommerce Summit.
În timp ce principalii factori de atracţie a traficului au rămas relativ stabili în 2023, apetitul pentru vanzarile peste graniţe este în creştere pentru afacerile din eCommerce. În 2023, jumătate dintre afacerile online din regiune nu au vândut încă la nivel transfrontalier, dar 32% au intenţionat să înceapă - uşor peste cele 30% care au declarat că doresc să acceseze pieţele internaţionale în anul precedent.
Dacă 7% dintre afacerile eCommerce care fac parte din studiu vindeau deja produsele şi serviciile lor în străinătate şi în România, 7% în plus dintre respondenţi declară că intenţionează să înceapă să vândă peste graniţe şi în România. Principala provocare pentru vânzările transfrontaliere a rămas, şi în 2023, serviciul de livrare prin curier, pentru o treime dintre respondenţi.