Într-un context de incertitudini economice şi constrângeri bugetare pentru companii, teambuilding-ul rămâne o modalitate accesibilă şi eficientă de a păstra angajaţii motivaţi şi de a evita burnout-ul de sărbători, se arată într-un comunicat al Ecoxtrem Teambuilding, remis redacţiei.
Ecoxtrem Teambuilding, companie cu 17 ani de experienţă în organizarea evenimentelor corporate, arată că există variante de teambuilding pentru fiecare buget disponibil, moduri de lucru (la birou, hibrid, remote) şi perioadă în care se doreşte organizarea unui astfel de eveniment, conform sursei citate.
Conform unui amplu sondaj global realizat în rândul companiilor, 79% dintre respondenţi consideră că sentimentul de apartenenţă în echipă este esenţial pentru succesul organizaţiei în următoarele 12-18 luni, potrivit companiei. În plus, angajaţii implicaţi şi motivaţi au o productivitate cu până la 21% mai mare comparativ cu angajaţii care sunt mai puţini implicaţi în companie, informează sursa menţionată.
Potrivit sursei citate, "În condiţiile în care fenomenul quiet quitting continuă să ia amploare, conform Gallup Global Workplace: 2023 Report, companiile nu îşi permit să ignore burnout-ul colectiv din decembrie. Investiţiile în oameni sunt vitale, chiar şi atunci când bugetul este limitat. Creativitatea este cheia, iar soluţii există pentru fiecare situaţie în parte", a declarat Dragoş Saioc, Manager General al Ecoxtrem Teambuilding.
Teambuilding-urile cu cel mai mare impact sunt cele care îmbină o petrecere de Crăciun cu o ieşire în echipă în afara oraşului, arată datele comunicatului. Acestea pot fi organizate în weekend sau în cursul săptămânii, varianta din urmă aducând, de obicei, posibilitatea de a primi oferte de preţ mai bune de la furnizori, transmite sursa. O altă variantă este petrecerea de Crăciun cu activări şi invitaţi, inclusiv momente muzicale, care întăresc cultura organizaţională, potrivit sursei citate.
Pentru companiile care caută teambuilding-uri cu buget redus, experţii Ecoxtrem recomandă activităţile la birou, desfăşurate în timpul programului sau în weekend, relatează sursa menţionată. Se pot lua în calcul şi formate relaxate, de 1-2 ore, precum seara casino, ateliere de relaxare/arts & crafts, cocktail night etc., iar pentru companiile care au şi angajaţi care lucrează remote se pot face activităţi mai scurte - o oră - online sau challenge-uri cu timp redus, în mai multe zile, potrivit companiei.
O altă variantă care poate fi luată în calcul este cea care îmbină un atelier creativ/relaxant cu activităţile de corporate social responsibility, arată datele comunicatului. De exemplu, se pot realiza colaborări cu ONG-uri care vin să susţină un atelier, cum sunt cele de arts&crafts, iar produsele realizate sunt cumpărate de angajaţi, banii ajungând la respectiva asociaţie. Astfel de initiative aduc nu doar mai multă coeziune în echipă, ci şi o contribuţie semnificativă în comunitate, potrivit sursei.
Conform sursei citate, "În cele peste 340 teambuilding-uri organizate anual pentru companii din aproape toate domeniile de activitate am remarcat impactul puternic pe care îl aduc la nivel de echipă astfel de activităţi bine organizate. Succesul nu este doar despre rezultate financiare; este despre oameni, iar teambuilding-urile sunt oportunităţi de a construi legături mai puternice şi de a cultiva o cultură a încrederii şi colaborării", a spus Dragoş Saioc, Manager General al Ecoxtrem Teambuilding.