Întreaga Americă caută piloţi pentru avioanele de transport civil. Toate marile companii au raportat, de la începutul anului, anulări de curse ca urmare a lipsei de piloţi şi stewarzi. Nici în România situaţia nu este roz! Care sunt motivele aflaţi de la pilotul Cezar Osiceanu, relatează DC News.
"Întreaga Americă caută piloţi pentru avioanele de transport civil. Toate marile companii au raportat, de la începutul anului, anulări de curse ca urmare a lipsei de piloţi şi stewarzi.
Sindicatul piloţilor companiei americane Alaska Air a autorizat începerea grevei ca urmare a refuzului patronatului de mărire a veniturilor piloţilor grav afectate de inflaţie, scăderea puterii de cumpărare şi perioada de pandemie, când mulţi piloţi au fost trimişi în şomaj.
Pe acest fond al lipsei de personal, stewarzii de la Air Canada au obţinut plata dublă a perioadei de îmbarcare/ debarcare a pasagerilor faţă de ora de zbor efectivă.
În Anglia, companiile aeriene deţinătoare de avioane Airbus 319 şi-au redus capacitatea de transport scoţând de la vânzare 6 locuri din avion pentru a putea zbura cu un număr mai mic de stewarzi la bord!
În România, piloţii şi însoţitorii de bord au pierdut 40% din valoarea salariilor lor, ca urmare a inflaţiei din perioada 2008 până în prezent.
Situaţia lipsei de piloţi este generată de:
- numărul mare de piloţi ieşiţi din sistem prin pensionare
- condiţiile de lucru oferite cu opt zile consecutive de zbor urmate de doar două zile libere, cu un singur weekend pe lună în zilele de sâmbătă şi duminică
- împingerea baremului anual maxim de zbor la 900 de ore şi chiar 1.100. În România, prin aplicarea Regulamentului European EASA ce prevede cele de mai sus, s-a încălcat în mod deliberat Codul Muncii din dorinţa companiilor de a face profit cu orice preţ şi au fost puse în pericol securitatea şi siguranţa zborului
- refuzul oferirii suportului necesar din partea familiilor piloţilor. Numărul mare de divorţuri, probleme cu copii crescuţi cu tatăl prezent în poze şi multe altele sunt motive importante ce contribuie la această situaţie
- plata muncii din ce în ce mai redusă. În USA, un pilot comandant de avion MD 80, cu o capacitate de 120 de pasageri, pentru a supravieţui trebuie să îşi mai ia o slujbă pentru că cei 2.500 USD nu îi ajung
- posibilitatea obţinerii de câştiguri egale sau superioare prin reorientare profesională către alte activităţi. În general piloţii şi stewarzii posedă calificări tehnice, lingvistice, şcolare recunoscute şi atestate în multe domenii, ceea ce le permite o rapidă, ieftină şi uşoară reconversie profesională
- falimentele unui număr impresionant de mare de companii aeriene în timpul pandemiei
- lipsa capacităţilor companiilor de a oferi sesiuni de simulator suplimentare în perioada pandemiei ca măsură de păstrare a antrenamentului personal al piloţilor
- canibalismul de sectă din rândul piloţilor pe durata pandemiei când primii daţi afară erau piloţii începători care făcuseră eforturi financiare mari pentru achitarea şcolilor şi examenelor necesare pentru a deveni piloţi profesionişti", a spus pilotul Cezar Osiceanu pentru DC News.