Hexcel Corp., companie de tehnologie a materialelor compozite, şi Woodward Inc., societate producătoare de componente pentru aeronave şi pentru sectorul industrial - ambele furnizori ai producătorului american de avioane
Boeing Co. - şi-au anulat planul de fuziune din cauza prăbuşirii cererii în contextul pandemiei de coronavirus.
"Deşi suntem dezamăgiţi de acest rezultat, suntem siguri că aceasta este decizia corectă pentru clienţii, acţionarii şi angajaţii noştri", au informat cele două companii într-un comunicat comun, preluat de Reuters.
Hexcel şi Woodward anunţaseră în ianuarie că vor fuziona, creând un furnizor de sisteme integrate pentru sectorul aerospaţial şi industrial. Acordul dintre cele două companii a fost evaluat la 6,4 miliarde de dolari.
Conform planului de la momentul respectiv, acţionarii Woodward urmau să deţină aproape 55% din noua entitate, iar cei ai Hexcel - circa 45%. Grupul combinat, care ar fi fost unul dintre cei mai mari furnizori aerospaţiali şi de apărare din lume, s-ar fi numit Woodward Hexcel.
Boeing este al doilea mare client al Hexcel, cu 25% din vânzările anuale ale acestuia. Woodward realizează aproape 15% din vânzările sale anuale din comenzile de la Boeing, care este cel mai mare client al său.
Cele două companii preconizau că fuziunea le va genera sinergii anuale de peste 125 de milioane de dolari din cel de-al doilea an fiscal de după încheierea afacerii. Noua entitate avea în plan să răscumpere acţiuni.
Amintim că, luna trecută, preşedintele american Donald Trump declara că nu va lăsa Boeing să iasă din afaceri din cauza problemelor economice provocate de pandemia de coronavirus.
"Nu vom lăsa Boeing să iasă din afaceri. Compania trebuie ajutată temporar. Nu va fi pentru o perioadă lungă, ci temporar", a afirmat Trump, citat de Fox News.
Oficialul american a subliniat că ajutorul nu va fi gratuit, compania va plăti dobândă şi, probabil, va acorda acţiuni contribuabililor.
Boeing a confirmat că solicită un ajutor federal de 60 de miliarde de dolari, în principal sub formă de garanţii pentru împrumuturi. Situaţia financiară a companiei a devenit tot mai dificilă întrucât problemele economice provocate de pandemia de coronavirus a condus la un blocaj pe principalele pieţe de finanţare şi a redus cererea pentru avioanele comerciale ale grupului.
În 2019, Boeing a consemnat prima sa pierdere anuală din ultimele două decenii: 636 milioane de dolari, faţă de un profit de 10,46 miliarde de dolari în anul precedent. Compania nu a mai avut pierderi din 1997, iar rezultatul negativ de anul trecut a fost generat de programul 737 MAX, care i-a creat costuri suplimentare de peste nouă miliarde de dolari.
Cifra de afaceri a gigantului american s-a redus cu 24% în 2019, în ritm anual, ajungând la 76,6 miliarde de dolari.