ELENA ANGHEL, PRESTIGE TOURS: "Serviciile de consultanţă din agenţii redevin preţioase pentru turişti"

A consemnat ADELINA TOADER
Ziarul BURSA #Companii #Turism / 3 februarie 2016

"Serviciile de consultanţă din agenţii redevin preţioase pentru turişti"

Trendul în industria de travel, care porneşte din USA, a demonstrat că serviciile de consultanţă din offline (de la birou) redevin preţioase pentru turişti, după cum ne-a spus doamna Elena Anghel, director executiv Prestige Tours. Aceasta consideră că, deşi on-line-ul poate furniza tarife mai mici pentru vacanţe, turiştii sunt tot mai interesaţi de serviciile unui agent de turism gata să le recomande cele mai potrivite vacanţe şi pregătit să rezolve situaţiile neaşteptate.

Reporter: Anul 2015 a fost unul de succes în turismul românesc. Au existat creşteri substanţiale şi în cadrul agenţiei?

Elena Anghel: Anul 2015 a fost un an bun pentru compania noastră. Business plan-ul pregătit în toamna anului trecut a fost îndeplinit şi chiar depăşit pentru anumite destinaţii şi plecări, având în vedere că centrul de greutate al business-ului nostru este reprezentat de sejururi şi pachete cu avion cursă charter. Am operat 19 curse charter în sezonul de vară 2015 şi am obţinut un grad de ocupare de 96% la final de sezon.

Reporter: Cât la sută din clienţii dumneavoastră aleg destinaţiile externe şi câţi sunt cei care călătoresc în ţară?

Elena Anghel: Clienţii noştri sunt în proporţie de 99% pentru outgoing, având în vedere că este o companie care operează chartere în foarte multe destinaţii externe. În România am avut în 2015 o cerere foarte mare pentru litoralul românesc, în creştere faţă de vara 2014, preponderent pentru pachetele de weekend.

Reporter: Care au fost cele mai căutate destinaţii în 2015?

Elena Anghel: Acestea au fost Turcia, Spania şi Grecia.

Reporter: Situaţia externă (criza refugiaţilor, atacurile teroriste) a afectat în vreun fel turismul? S-a schimbat trendul destinaţiilor din această cauză? Există destinaţii care au ieşit de pe lista de călătorie a clienţilor?

Elena Anghel: La construirea planului de afaceri pentru 2015 am eliminat din start destinaţiile cu potenţial ridicat de risc, astfel încât incidentele grave apărute nu s-au reflectat în plecările noastre.

Reporter: Ce aşteptări financiare aveţi pentru anul 2016?

Elena Anghel: Pentru acest an ne aşteptăm, la o creştere de minimum 12%, având în vedere consolidarea pe destinaţii preferate de români, dar şi introducerea unora noi.

Reporter: Ce noutăţi aţi pregătit pentru noul an?

Elena Anghel: Destinaţiile propuse românilor în acest an ţin cont de preferinţele lor din anii trecuţi. Charterele operate anul trecut vor continua cu aceeaşi frecvenţă. Noutăţile anului constau fie în pachete diversificate faţă de anul trecut, care cuprind hoteluri noi, servicii noi, fie în destinaţii pe care le propunem în premieră.

Reporter: Credeţi că voucherele de vacanţă vor aduce beneficii în ceea ce priveşte creşterea numărului de turişti? Sau vor fi un obstacol, ţinând cont că voucherele vor putea fi utilizate doar în ţară?

Elena Anghel: Un efect al acordării voucherelor de vacanţă va fi stimularea turismului intern. Compania Prestige Tours este pregătită cu oferte şi contracte cu toţi furnizorii de vouchere de vacanţă, astfel încât să vină în întâmpinarea companiilor care le oferă angajaţilor lor.

Reporter: Cum vedeţi evoluţia turismului în România?

Elena Anghel: Este greu de estimat. Depindem de foarte mulţi factori externi (situaţia economică, financiară, conflictele internaţionale). În plus, dacă în urmă cu doi-trei ani puteam declara că cei care investesc în tehnologie vor fi cei câştigători, astăzi, trendul în industria de travel, care porneşte din USA, ne demonstrează că serviciile de consultanţă din offline redevin preţioase pentru turişti. Până la urmă este şi firesc. Poate on-line-ul, şi repet, POATE, furnizează tarife cu 10-20 de euro mai mici pe sejur, dar până la urmă ai în faţă un ecran "rece" care nu te aude atunci când întâmpini o situaţie neaşteptată în vacanţă, nu poate fi prietenul tău, nu are cum să-ţi recomande un produs potrivit pentru familia ta, spre deosebire de agentul de turism dedicat, care apără şi serveşte interesele clientului său.

Reporter: De ce credeţi că nu reuşeşte România să atragă mai mulţi turişti străini?

Elena Anghel: Sunt mai multe cauze, atât fiscale cât şi de infrastructură. În plus, din cauza lipsei unui parteneriat serios stat-privat (care să includă măsuri de sprijin şi suport pentru companiilor care aduc turişti în România, spre exemplu), România pierde în faţa altor destinaţii care nu sunt la fel de frumoase în situ, dar se promovează eficient.

Reporter: Credeţi că odată cu nominalizarea Transilvaniei în topul realizat de Lonely Planet şi în cel al CNN, iar al Bucureştiului în revista Vogue vor veni mai mulţi turişti în aceste zone?

Elena Anghel: Ne dorim şi noi, ca actori pe piaţa de turism din România, şi da, există şanse mari după astfel de recomandări.

Reporter: Care este strategia pe care o urmaţi în prezent?

Elena Anghel: Corectitudinea şi profesionalismul în relaţia cu turiştii şi partenerii de afaceri şi oferirea unor pachete de vacanţă pe măsura aşteptărilor clienţilor fac parte din strategia noastră de mai multă vreme.

Reporter: Vă mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb