Zeci de mii de elevi riscă să rămână cu mediile neîncheiate, întrucât cei mai mulţi nu au avut acces la resurse tehnologice care să le permită accesul la cursuri. Situaţia este una fără precedent, presiunea pe autorităţi fiind foarte mare. Consiliul Naţional al Elevilor consideră că programele remediale sunt o necesitate şi ar trebui să înceapă cât mai devreme cu putinţă, astfel încât acest proces să nu fie unul grăbit, ci unul care să se deruleze în timp: "Conform datelor furnizate de către Ministerul Educaţiei în ultimele zile, peste 65 de mii de elevi se află în situaţia de a rămâne cu mediile neîncheiate la acest moment. O corelare cu numărul elevilor care nu au avut acces la internet pe durata şcolii online (peste 230 de mii, conform datelor ministerului) ne arată că, pe lângă mediile care vor rămâne neîncheiate, elevii defavorizaţi se confruntă cu o altă mare problemă: acumularea lacunelor în procesul de asimilare a materiei. Consiliul Naţional al Elevilor solicită Ministerului Educaţiei realizarea, în regim de urgenţă, a unei proceduri metodice adresate cadrelor didactice privind desfăşurarea orelor online, pentru a asigura caracterul unitar al orelor remediale ce vor avea loc în unităţile de învăţământ". Reprezentanţii elevilor mai consideră că: "Este absolut necesar ca modul de desfăşurare al orelor remediale, precum şi conţinutul şi frecvenţa acestora să fie decise la nivelul fiecărei clase, de către elevi şi profesori, în funcţiile de nevoile specifice de învăţare ale elevilor. În aceeaşi notă, este imperios ca Ministerul Educaţiei să publice, până pe data de 5 februarie, toate datele privind examenele naţionale, incluzând data desfăşurării şi conţinuturile cuprinse în programa de examen, dacă acestea vor fi modificate. În ceea ce priveşte încheierea mediilor, măsura prelungirii perioadei dedicate acestui proces reprezintă, în lipsa unui parcurs coerent de recuperare a materiei, doar o formă fără fond, deoarece elevii, chiar dacă vor avea mediile încheiate, tot nu vor fi parcurs/asimilat toate conţinuturile din programa şcolară". Rareş Voicu, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, a declarat: "Educaţia remedială trebuie să înceapă cât mai devreme cu putinţă, astfel încât acest proces să nu fie unul grăbit, ci unul care să se deruleze în timp. Prioritară este recuperarea pentru elevii din clasele terminale şi pentru cei din mediile dezavantajate, care nu au putut intra la orele online. În aceste momente, Ministerul Educaţiei trebuie să acţioneze cu celeritate, respectând drepturile şi având în vedere interesul superior al elevilor! Educaţia trebuie să continue, însă nu oricum, ci respectând un set de norme de calitate. Nu ne putem face că facem educaţie". Ministerul Educaţiei arată că aproximativ 65.000 de elevi se află în situaţie de risc cu privire la neîncheierea mediei pe semestrul I, imposibilitatea de acces la resursele tehnologice fiind factorul principal. Ministrul Educaţiei Naţionale, Sorin Cîmpeanu, anunţă că o eventuală recuperare în zile de sâmbătă a cursurilor pierdute de elevii care nu au putut participa la şcoala online, în cadrul aşa-numitelor "acţiuni remediale", depinde de decizia cadrelor didactice. El spune că şcolile vor primi bani calculaţi pentru fiecare elev pentru asemenea acţiuni.
Pe de altă parte, doi senatorii AUR, Rodica Boancă şi Adrian Costea, au înaintat o scrisoare deschisă Guvernului, Ministerul Educaţiei, Ministerului Sănătăţii şi Departamentului pentru Situaţii de urgenţă prin care solicită începerea fără întârziere a cursurilor faţă în faţă ale elevilor. În caz contrar, aceştia precizează că vor începe acţiuni în justiţie.