O gospodărie din ţara noastră primeşte în medie două pliante pe săptămână, arată cel de-al doilea studiu realizat de The European Letterbox Marketing Association (ELMA) privind distribuţia de pliante în cutiile poştale în 22 de ţări din Europa.
La nivel global, un număr de 112 miliarde de pliante publicitare au fost distribuite în anul 2011, valoarea totală a pieţei fiind de aproximativ 3.9 miliarde de euro, ceea ce înseamnă o creştere valorică de 4,9% faţă de 2010, arată studiul ELMA.
Ţările care au cunoscut cele mai mari creşteri în 2011 sunt Polonia, Finlanda şi Croaţia, toate înregistrând creşteri în volum de peste 100 de milioane de exemplare distribuite. Germania ocupă totuşi poziţia de lider, cu o creştere de 600 de milioane de"exemplare distribuite. La polul opus, Danemarca, Grecia şi Spania au înregistrat scăderi de peste 100 de milioane de exemplare, în timp ce Ungaria a înregistrat o scădere în volum de 1077 de milioane de exemplare, cea mai mare de până acum.
Cele mai mari volume în distribuţia de pliante în cutiile poştale în 2011 au fost înregistrate în Germania (20.600.000.000), Franţa (19.000.000.000), Italia (12.000.000.000) şi Olanda (11.356.000.000), România ocupând cea de-a douăsprezecea poziţie, cu 850.000.000 de exemplare distribuite.
"Există diferenţe semnificative între ţări în ceea ce priveşte numărul de pliante primite în medie de o gospodărie. Astfel, în Olanda, o gospodărie primeşte în medie 36 de pliante pe săptămână, comparativ cu Irlanda sau România, unde media este de două pliante săptămânal. La nivelul întregii Europe, media pliantelor primite de o gospodărie într-o săptămână este de 12", se mai arată în comunicatul remis redacţiei.
Comentând rezultatele studiului, Mark Davies, preşedintele ELMA, a declarat: "Acest recensământ accentuează rezistenţa pieţei de distribuţie de pliante în Europa, într-o eră digitală. Succesul continuu al acestui mediu de comunicare este asigurat de flexibilitatea acestuia în a răspunde nevoilor specialiştilor din marketing. Studiul indică faptul că acest canal de comunicare îşi revine după presiunea asupra volumelor şi preţurilor generată de recesiunea din 2009 şi 2010".
ELMA regrupează principalele companii ce distribuie materiale publicitare, cum ar fi pliante, flyere, cataloage, broşuri, ziare gratuite şi mostre de produse.