Elon Musk se aşteaptă ca un constructor chinez de automobile electrice să devină cel mai apropiat concurent al Tesla, el subliniind în acelaşi timp că producătorul american "câştigă în China" în acest moment, relatează CNBC, potrivit News.ro.
Tesla are o serie de competitori în China în spaţiul vehiculelor electrice, inclusiv o mulţime de start-up-uri precum Nio, Xpeng şi Li Auto.
Cel mai mare rival al Tesla în China în acest moment este producătorul auto BYD, susţinut de Warren Buffett.
Anul trecut, BYD a vândut 911.140 de vehicule electrice la nivel global şi un total de 1,8 milioane de vehicule, incluzând hibridele plug-in.
Tesla a livrat 1,31 milioane de maşini în total în 2022.
Musk a răspuns miercuri la o întrebare despre peisajul competitiv pentru maşinile electrice, la conferinţa Tesla privind veniturile, spunând că compania este "entuziasmată de viitor şi, ei bine, va fi grozav".
"Avem mult respect pentru companiile auto din China. Sunt cei mai competitivi din lume, muncesc cel mai mult şi lucrează cel mai inteligent, deci mult respect pentru companiile auto din China cu care concurăm. Şi aşa, dacă ar fi să ghicesc, probabil că o companie din China este cea mai probabilă să fie pe locul doi după Tesla", a spus Musk la conferinţa Tesla de miercuri.
Musk a spus că "echipa Tesla China câştigă" în această ţară, fără a clarifica mai multe.
Automobilul Model 3 al Tesla a fost al cincilea cel mai bine vândut vehicul cu energie nouă în China, în 2022, potrivit Asociaţiei pentru Autoturisme a Chinei.
Maşinile fabricate de BYD şi SAIC-GM-Wuling s-au vândut mai mult în 2022 decât modelul Tesla 3.
Automobilul Model Y al Tesla a fost al doilea cel mai bine vândut vehicul sport utilitar electric din China, după un model al BYD.
Tesla s-a confruntat cu o serie de provocări în China anul trecut, inclusiv întreruperi de producţie la fabrica sa din Shanghai, din cauza politicilor stricte ale ţării privind Covid şi a penuriei de componente.
Tesla a redus, de asemenea, preţurile maşinilor sale în China, în 2022, pe fondul unui mediu macroeconomic dur şi al reducerii cererii consumatorilor.
Nu doar producătorii de automobile chinezi concurează Tesla. Giganţii producători auto din SUA şi Europa vor, de asemenea, o parte din piaţa vehiculelor electrice.
Herbert Diess, CEO al producătorului auto german Volkswagen, a declarat pentru CNBC, în luna mai, că grupul pe care îl conduce poate depăşi Tesla, pentru a deveni cel mai mare vânzător de vehicule electrice din lume până în 2025.