Grupul italian de utilităţi Enel intenţionează să facă o gamă largă de investiţii în reţele electrice şi energie regenerabilă din Europa şi pieţele emergente, precum şi în Internet în bandă largă, a declarat directorul general de la Enel, Francesco Starace, adăugând că grupul italian este în căutarea unor achiziţii de talie mică şi medie în domeniul reţelelor electrice din statele emergente, transmite Reuters, citată de Agerpres.
Enel urmează să îşi detalieze bugetele de investiţii la o conferinţă care va avea loc în data de 22 noiembrie.
"Avem o prezenţă mare pe piaţa reţelelor din America Latină, dar vrem să continuăm să creştem", a spus Francesco Starace cu ocazia unei conferinţe energetice care a avut loc la Paris. Potrivit lui Starace, Enel este cel mai mare distribuitor de electricitate din Chile şi Columbia, numărul doi în Peru şi Argentina şi operează reţele în oraşele braziliene Rio de Janeiro şi Fortaleza.
Francesco Starace a mai spus că Enel va investi în digitalizarea reţelelor sale europene din Italia, Spania şi România şi, de asemenea, va continuă să crească pe piaţa regenerabilelor din SUA, America Centrală şi de Sud şi Africa. În ceea ce priveşte investiţiile în regenerabile în Europa, Starace a subliniat că acestea vor depinde de cadrul de investiţii pus la punct de fiecare ţară pentru sectorul energetic în perioada 2020-2030.
"Vom vedea ce se întâmplă în Europa după conferinţa ONU pe tema climei de la Marrakesh", a subliniat directorul Enel.
În plus, Francesco Starace s-a declarat optimist cu privire la viitorul diviziei Enel de reţele broadband, precizând că, după lansarea în Italia, Enel va încerca să repete aceeaşi strategie şi peste hotare. În luna iulie, Enel a ajuns la un acord de preluare a firmei de fibră optică Metroweb, pe care intenţionează să o unească cu propria sa divizie Enel Open Fiber (EOF). Aceasta din urmă intenţionează să investească pană la 3,7 miliarde euro pentru a instala cabluri broadband în 250 dintre cele mai bogate şi mai populate oraşe din Italia, acoperind 9,5 milioane gospodării şi birouri, aproximativ un sfert din piaţă. Investiţiile broadband în oraşele mai mici şi satele din Italia ar putea costa alte 1,5 miliarde euro.
Starace a subliniat că Enel a înfiinţat o divizie specializată pe Internetul în bandă largă şi vrea să repete acest model peste hotare, în special acolo unde are deja reţele de transport a energiei (-cum este în România). Starace a dezvăluit că oraşe precum Rio de Janeiro, Bucureşti, Bogota şi Santiago de Chile au contactat Enel cu privire la posibile proiecte în domeniul broadband.
În România, Enel deţine 64,4% în Enel Distribuţie Muntenia şi Enel Energie Muntenia, 51% în Enel Distribuţie Banat, Enel Distribuţie Dobrogea şi Enel Energie şi 100% din acţiunile Enel România. Aceste companii gestionează o reţea de 91.000 de kilometri, ce distribuie aproximativ 14 TWh pe an (cu o cotă de piaţă de 34%), care vând aproximativ 9 TWh/an unui număr de aproximativ 2,6 milioane clienţi, dintre care 2,4 milioane sunt clienţi rezidenţiali (aproximativ 20% din piaţa de retail) şi 200.000 sunt companii.