Ericsson sărbătoreşte 30 de ani de activitate în România, reflectând cu mândrie asupra realizărilor trecute şi stabilind noi obiective pentru viitorul companiei, pe termen lung, potrivit comunicatului emis redacţiei.
Înfiinţată în 1994, Ericsson Telecommunications România este un partener de încredere în industria telecomunicaţiilor, colaborând cu companii locale şi autorităţi. Compania a contribuit semnificativ la dezvoltarea sectorului, oferind soluţii de ultimă generaţie care transformă afaceri, îmbunătăţesc viaţa oamenilor şi promovează un viitor sustenabil.
Ericsson a început să activeze pe piaţa locală prin instalarea a mii de kilometri de cabluri de fibră optică şi prin lansarea primei reţele de telefonie mobilă din România. Între 1997 şi 2000, compania a introdus reţelele mobile GSM şi primul pachet de servicii de date mobile, alături de furnizori locali. De-a lungul anilor, Ericsson a jucat un rol cheie în dezvoltarea infrastructurii de telecomunicaţii, contribuind la crearea sistemului naţional de apeluri de urgenţă 112 şi lansând reţelele 4G şi 5G în România. Compania a furnizat tehnologia pentru toate cele patru generaţii de telefonie mobilă din ţară, de la NMT în 1994 până la 5G.
Ericsson a continuat să îşi consolideze parteneriatele cu operatorii locali, accelerând inovaţia în telecomunicaţii. În 2009, a semnat primul contract de servicii gestionate din România, iar în 2013 a implementat reţeaua 4G/LTE împreună cu un operator. În 2014, a încheiat acorduri suplimentare de servicii gestionate, iar în 2017 a realizat primul demo 5G din România şi Europa Centrală şi de Est. În 2019, a susţinut lansarea primului serviciu comercial 5G, semnând primul contract 5G RAN din Europa de Sud-Est.
"Nu am putea fi mai mândri de ceea ce am realizat în ultimii 30 de ani! Fiecare etapă pe care am atins-o a fost posibilă datorită oamenilor incredibili care au făcut parte din echipa Ericsson de-a lungul acestor trei decenii. Aici mă adresez fiecărui coleg, fie el din trecut sau din prezent: dedicarea şi pasiunea voastră ne-au adus aici şi vă suntem profund recunoscători. Acesta este un moment cu adevărat special pentru noi şi dorim să transmitem mulţumiri sincere nu doar echipei noastre extraordinare, ci şi partenerilor şi clienţilor noştri de încredere. Sprijinul lor a fost esenţial pentru consolidarea poziţiei noastre pe piaţă şi pentru aşezarea bazelor unui viitor promiţător. Atingerea acestui moment important în România ne inspiră să ţintim şi mai sus. Ne angajăm să valorificăm întregul potenţial al acestei ţări, să contribuim la implementarea 5G în întreaga Europă şi să reducem decalajul de conectivitate faţă de alte regiuni din lume. Privind înainte, înspre următoarele trei decenii, rămânem concentraţi pe promovarea inovaţiei şi pe construirea unei lumi complet conectate. Ne dorim să continuăm acest drum creând, inovând şi conectând!", a declarat Daniel Tudose - Country Manager Ericsson România & Key Account Manager Ericsson România & Moldova.
În 2007, Ericsson a deschis Global Service Delivery Center în România, cunoscut astăzi ca GSC România, un pas important în consolidarea prezenţei companiei pe piaţa locală. Astăzi, GSC România deserveşte 52 de clienţi din peste 15 ţări şi este unul dintre cele patru centre de servicii globale ale Ericsson, fiind singurul situat în Europa.
Echipa GSC România joacă un rol esenţial în livrarea de servicii pentru clienţii globali, gestionând operaţiuni de reţea şi servicii de difuzare care susţin 300 de milioane de abonamente. Ericsson Telecommunications România are în prezent 2.600 de angajaţi care contribuie la modelarea viitorului digital.
Ericsson Telecommunications România, cu aproximativ 2.600 de angajaţi, oferă soluţii de reţele, servicii gestionate, software şi cloud, alături de soluţii emergente pentru furnizorii locali de servicii. Compania furnizează, de asemenea, operaţiuni de reţele şi IT, dezvoltare şi mentenanţă aplicaţii, şi servicii de optimizare pentru furnizorii globali de comunicaţii.
Angajamentul Ericsson România rămâne ferm concentrat pe furnizarea de conectivitate, chiar şi în cele mai îndepărtate zone, contribuind astfel la apropierea treptată a tuturor de viitorul digital.