Competiţia antreprenorială Entrepreneur Of The Year (EOY), care se organizează la nivel global, s-a lansat astăzi şi în România, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
EY (Erst & Young) Entrepreneur Of The Year se desfăşoară în acest an în 145 de oraşe din 60 de ţări, acoperind mai mult de 94% din economia globală.
La finalul desfăşurării competiţiei la nivel local, va fi acordat titlul Entrepreneur Of The Year în România, urmând ca antreprenorul premiat să participe la finala mondială a competiţiei ce are loc în fiecare an la Monte Carlo, în cadrul căreia va fi ales World Entrepreneur Of The Year.
Bogdan Ion, Country Managing Partner EY România, a declarat: "Prin lansarea în România a programului Entrepreneur Of The Year (EOY), EY România recunoaşte eforturile şi realizările extraordinare ale antreprenorilor români şi oferă astfel acestora oportunitatea de a intra în competiţie alături de antreprenori din întreaga lume pentru titlul de World Entrepreneur Of The Year, în cel mai amplu şi mai prestigios proiect global de business adresat antreprenorilor".
"EY îşi propune prin lansarea în România a programului să pună în valoare poveştile de succes ale antreprenorilor români şi capacitatea acestora de a depăşi dificultăţile pentru a atinge succesul, încurajând astfel dezvoltarea activităţii antreprenoriale din România şi a unui mediu antreprenorial dinamic", se arată în comunicat.
Programul Entrepreneur Of The Year a fost demarat de Ernst & Young în 1986, în Statele Unite. Începând cu 1993, se organizează şi în alte ţări iar, din anul 2000, se acordă la Monte Carlo titlul World Entrepreneur Of The Year. În fiecare an, în competiţia din întreaga lume sunt nominalizaţi peste 5.000 de antreprenori.
Înscrierile pentru competiţia din România au început astăzi, iar antreprenorii sunt invitaţi să facă primul pas pentru a intra în competiţie, completând formularul online de pe site-ul EY România.
Pentru selectarea câştigătorului Entrepreneur Of The Year din România, un juriu independent va examina fiecare aplicaţie pe baza a şase criterii: spiritul antreprenorial, performanţa financiară, direcţia strategică, impactul asupra comunităţii, capacitatea de inovare şi integritatea personală.
Juriul concursului Entrepreneur Of The Year constă în antreprenori şi profesionişti dedicaţi antreprenoriatului: Ştefania Eugenia Popp - Director Executiv Junior Achievement Romania, Mihai Marcu - Preşedinte Medlife, Iulian Stanciu - Director General eMag, Cornel Marian - Managing Partner Oresa Ventures şi Omer Tetik - Director General Banca Transilvania.
Pe lângă premiul Entrepreneur Of The Year, în România se vor acorda încă două premii: "Social Entrepreneur Of The Year" şi "Emerging Entrepreneur Of The Year".
"Programul Entrepreneur Of The Year reprezintă mai mult decât recunoaşterea publică a realizărilor antreprenoriale proprii, participarea în program conducând la amplificarea imaginii şi a brand awareness-ului, dar şi la creşterea motivării angajaţilor. De asemenea, participarea în program va oferi oportunitatea de networking în cadrul unei influente comunităţi de lideri de business din diverse sectoare, ca şi accesul la o reţea globală a antreprenorilor EOY şi participarea la numeroase programe alumni", se mai arată în comunicat.
Printre câştigătorii titlului World Entrepreneur Of The Year din anii anteriori se numără antreprenori care au schimbat paradigma industriilor în care operează şi au impus noi standarde. Printre aceştia se numără Guy Laliberté, fondator şi CEO al Cirque du Soleil - considerat creatorul unui nou model de business care a revoluţionat industria circului sau Wayne Huizenga, Preşedintele Huizenga Holdings Inc - care a crescut şase companii până la nivelul la care au fost listate la bursa din New York şi a fondat trei companii clasificate în Fortune 500 la nivel global.
În 2013, câştigătorul titlului World Entrepreneur Of The Year a fost antreprenorul de origine turcă Hamdi Ulukaya, emigrat în Statele Unite în anul 1994 şi fondator în 2005 al companiei producătoare de iaurt Chobani. Cu o strategie unică de producere şi comercializare a clasicului iaurt, Hamdi Ulukaya a transformat în doar trei ani marca de iaurt Chobani în cea mai bine vândută marcă de iaurt din Statele Unite, potrivit comunicatului.
Condiţiile de eligibilitate pentru programul EY Entrepreneur Of The Year - 2014 România sunt următoarele: antreprenorul trebuie să aibă o afacere care să fie înfiinţată de cel puţin 3 ani, să aibă cifră de afaceri pe cel puţin 2 ani şi să aibă un număr minim de 10 angajaţi (mai puţin pentru categoria Social Entrepreneur Of The Year). Candidatul trebuie să joace un rol activ în afacere şi să deţină o parte semnificativă din capitalul subscris al firmei (minim 20%). Naţionalitatea română nu condiţionează participarea în competiţie. Important este ca, pe lângă criteriile de mai sus, cea mai mare parte a operaţiunilor afacerii să se desfăşoare în România, se mai arată în comunicare.
Înscrierile se fac între 14 mai - 25 iulie 2014.