Producătorul francez de lentile de ochelari "Essilor International" SA va cumpăra "Luxottica Group" SpA din Italia, producătorul ochelarilor Ray-Ban, pe 22,8 miliarde de euro (24 miliarde dolari) în acţiuni. Astfel, cele două companii vor da naştere unui lider mondial în industria de profil, cu vânzări anuale de peste 15 miliarde de euro.
Leonardo Del Vecchio, cel care a creat "Luxottica" în 1961, şi care deţine 62% din acţiunile companiei, va fi preşedinte - director executiv al entităţii nou create, care se va numi "EssilorLuxottica".
Directorul "Essilor", Hubert Sagnieres, va fi vicepreşedinte executiv şi director adjunct al companiei.
"Delfin", holdingul familiei lui Leonardo Del Vecchio, a informat că îşi schimbă participaţia pe care o deţine la "Luxottica" potrivit ofertei: 0,461 titluri "Essilor" pentru fiecare acţiune "Luxottica". Oferta evaluează compania "Luxottica" la 47,07 euro/acţiune, conform preţului de închidere de vineri al titlurilor "Essilor", cu 5% mai puţin decât cotaţia cu care au încheiat săptămâna trecută acţiunile "Luxottica".
Conform termenilor fuziunii, Leonardo Del Vecchio va deţine o participaţie cuprinsă între 31% şi 38% din noua companie rezultată în urma fuziunii, devenind cel mai mare acţionar individual.
Noua entitate ar urma să aibă peste 140.000 de angajaţi la nivel mondial. "Essilor" şi "Luxottica" estimează că în urma fuziunii vor putea realiza sinergii de 400-600 milioane de euro.
"Luxottica", societate cu o valoare de piaţă de aproximativ 24 miliarde de euro, produce mărcile Oakley şi Ray-Ban, în timp ce "Essilor", cu o valoare de piaţă de 22 miliarde de euro, produce ochelarii progresivi Varilux, precum şi ochelari tehnici.
Cererea de ochelari creşte pe pieţele emergente, unde peste 2,3 miliarde de persoane din Asia, Africa şi America Latină au nevoie de rame de ochelari, potrivit "Exane BNP Paribas".