EssilorLuxottica SA, producătorul franco-italian al ochelarilor de soare Ray Ban, răscumpără, începând de ieri, până la trei milioane de acţiuni, compania fiind încrezătoare în perspectivele sale pe termen lung, conform Reuters.
Ieri, EssilorLuxottica a informat că lansează programul de răscumpărare a acţiunilor "reflectând încrederea grupului în crearea de valoare şi în perspectivele sale pe termen lung". Luând în calcul preţul de închidere al titlurilor grupului la data de 16 martie, de 95,90 euro, programul de răscumpărare se ridică la circa 288 de milioane de euro.
Acţiunile vor fi atribuite angajaţilor şi directorilor corporativi ca parte a planurilor de partajare a profitului şi a schemelor de bonusuri, a precizat EssilorLuxottica. Achiziţia de titluri, care a început ieri, se va încheia în 27 mai.
Amintim că societatea italiană Luxottica a fuzionat cu producătorul francez de lentile Essilor în 2017, iar grupul astfel creat se confruntă acum cu opriri ale procesului de fabricaţie din cauza blocajului din Italia, generat de pandemia de coronavirus. Duminică, societatea a anunţat că suspendă producţia şi operaţiunile de logistică din Italia. În schimb, la începutul lunii curente, EssilorLuxottica informa că producţia sa din China revine la normal, după epidemia de coronavirus.
De menţionat că, în februarie, autorităţile de reglementare antitrust din Uniunea Europeană (UE) au lansat o investigaţie amplă privind planul de preluare a grupului olandez de optică GrandVision NV de către EssilorLuxottica de la fondul de investiţii HAL Holding NV.
EssilorLuxottica a lansat, anul trecut, o ofertă de 7,2 miliarde de euro pentru GrandVision, iar Comisia Europeană consideră că această preluare ar putea duce la creşterea preţurilor de pe piaţa de profil. Autorităţile de la Bruxelles vor decide până la data de 22 iunie dacă aprobă sau blochează afacerea.
Prin eventuala preluare a GrandVision, companie care vinde ochelari pe bază de reţetă, lentile de contact şi produse de îngrijire a ochilor, EssilorLuxottica ar dobândi peste 7.000 de magazine în peste 40 de ţări din Europa, Asia, America de Nord şi America Latină.
Conform unor surse citate Reuters, retailerii şi producătorii rivali de lentile şi-au epxrimat temerile legate de această fuziune, adresându-se autorităţii europene.