Eurocopter România a livrat, ieri, către Forţele Aeriene Regale Britanice ultimul din cele 20 de elicoptere Puma modernizate în cadrul programului RAF (Royal Air Force) Puma Life Extension.
Eurocopter România a realizat o actualizare care presupune îmbunătăţirea performanţelor operaţionale ale elicopterelor Puma. Prin implementarea unui nou tip de "glas cockpit" aviatic, a unui pilot automat digital în patru axe şi a două motoare Makila, noul RAF Puma 2 poate să zboare mai sus, mai repede şi pe distanţe mai mari, oferind piloţilor avantajul tehnologiei de ultimă generaţie pentru elicoptere şi o capacitate mai mare în misiune.
Noul RAF Puma 2 este unul dintre cele mai versatile modele de elicoptere şi poate fi adaptat atât pentru suport logistic, cât şi pentru transport sau servicii VIP. În urma modernizării de către Eurocopter România, acest model, construit în anii 1970, câştigă aproape 10 ani de viaţă operaţională, 35% mai multă putere în motor şi un consum de combustibil mai scăzut cu 25% faţă de modelul anterior.
Cele 20 de elicoptere au fost modernizate în 23 de luni, veniturile Eurocopter România în urma realizării acestor lucrări fiind de circa 22 de milioane de euro dintr-un contract încheiat în 2009 între Eurocopter (actualmente Airbus Helicopters) şi Royal Air Force şi cifrat la aproximativ 300 de milioane de euro. Lucrări mai costisitoare au fost realizate la alte fabrici ale concernului aeronautic.
În această perioadă, compania a continuat dezvoltarea capacităţilor de MRO (maintenance, repair and overhaul), ce se axează pe elicopterele Super Puma, dar şi pe elicopterele de tip DAUPHIN şi EC 135, cu scopul de a-şi extinde portofoliul de servicii oferite clienţilor de pe piaţa mondială.
"Ne aflăm la finalul unui contract important, unul de care suntem foarte mândri. Ne bucură faptul că în ultimii doi ani am avut ocazia să ne demonstrăm competenţele în acest domeniu şi, în acelaşi timp, ne-am îmbunătăţit constant expertiza. Parteneriatul cu Forţele Aeriene Regale Britanice a reprezentat un pas important în evoluţia Eurocopter România, iar faptul că am obţinut acest rezultat dovedeşte capacitatea Eurocopter România de a furniza servicii la cele mai înalte stadarde internaţionale şi de a reuşi să răspundă celor mai exigente cerinţe ale clienţilor din întreaga lume", a afirmat Jean-Louis Mascle, Directorul General Executiv al Eurocopter România, membră a grupului Airbus Helicopters.
Compania braşoveană nu mai are în derulare contracte la fel de mari, dar pe lângă contractele militare secretizate, poartă discuţii cu clienţi din Africa şi din Orientul Mijlociu, acestea urmând a se concretiza la finele acestui an sau, cel mai târziu, la începutul anului viitor.
În prezent, Eurocopter Braşov nu are în derulare contracte la fel de mari precum cel cu RAF, însă este posibil să fie semnat un contract important cu un client din regiunea Africa-Orientul Mijlociu, un anunţ urmând să fie făcut fie la final de 2014, fie la început de 2015.
Eurocopter România este o subsidiară a Airbus Helicopters, care deţine 51% din titlurile companiei, restul de 49% fiind controlate de compania IAR Ghimbav, deţinută de statul român în proporţie de 65%. Eurocopter România a fost înfiinţată în 2002, dezvoltând activităţi legate de pieţele civile, parapublice şi militare. Compania promovează şi vinde întreaga gamă de elicoptere noi Airbus Helicopters în România şi ţările limitrofe şi oferă suport tehnic clienţilor săi. De asemenea, Eurocopter România este centrul industrial cheie în cadrul Airbus Helicopters pentru a efectua lucrări de revizie, reparaţie şi modernizare a elicopterelor Puma şi Super Puma pe piaţa mondială.
Airbus Helicopters, fosta Eurocopter, este o divizie a Airbus Group, lider mondial în industria aerospaţială, de apărare şi servicii adiacente. Airbus Helicopters este numărul 1 în industria producătoare de elicoptere şi are peste 23.000 de angajaţi la nivel global. Cu o cotă de piaţă de 46% în sectoarele civil şi parapublic, compania are în funcţiune o flotă de 12.000 de elicoptere operate de peste 3.000 de clienţi în aproximativ 150 de ţări. Grupul are subsidiare în 21 de ţări şi însumează o treime din valoarea totală a flotei mondiale de elicoptere civile şi parapublice.