Cea mai ridicată pondere a autoturismelor noi (cu o vechime de doi ani sau mai puţin) în rândul statelor membre ale Uniunii Europene se înregistra, la finele anului 2020, în Luxemburg (22% din toate autoturismele din Luxemburg), Franţa, Austria, Irlanda, Belgia şi Suedia (toate între 16% şi 17%), arată datele publicate astăzi de Oficiul European de Statistică (Eurostat), conform Agerpres.
De asemenea, cea mai ridicată pondere a autoturismelor cu o vechime între doi şi cinci ani se înregistra în Luxemburg şi Irlanda (ambele cu 28%) şi în Belgia (24%).
Pe de altă parte, cea mai ridicată pondere a autoturismelor cu o vechime de 20 de ani sau mai mult se înregistra în Polonia (40%), Estonia (33%) şi Finlanda (28%).
Combinând cele două categorii care conţin cele mai vechi automobile, cea mai ridicată pondere a autoturismelor cu o vechime de peste 10 de ani era în Lituania (81%), România (80%) şi Polonia (78%), spre deosebire de nivelul redus din Luxemburg (24%), Irlanda (29%) şi Belgia (32%).
În ultimii ani, diverse ţări au oferit programe pentru sprijinirea achiziţiilor de maşini noi cu emisii scăzute, pentru înlocuirea autoturismelor vechi. Scopul general al acestor programe esre reînnoirea flotei auto cu automobile cu emisii scăzute, în timp ce este stimulată economia. Totuşi, reînnoirea flotei auto a fost afectată de restricţiile impuse în pandemie şi de perturbările din lanţurile de aprovizionare.