evoMAG a înregistrat în 2023 o dublare a vânzărilor în afara ţării, ponderea acestui segment urcând la aproximativ 10% din vânzările totale aferente anului trecut. evoMAG estimează că ritmul de creştere se va menţine şi anul acesta, compania menţionând că va direcţiona sau parte importantă din investiţii către creşterea segmentului internaţional, ca parte a strategiei de dezvoltare în afara ţării.
În prezent, evoMAG comercializează produse în Ungaria şi Germania, atât prin marketplace, cât şi pe alte canale de vânzări şi vizează extinderea prezenţei internaţionale în lunile următoare.
"Vom intra în a doua jumătate a anului şi în Grecia şi vom analiza şi alte pieţe internaţionale pentru a le identifica pe cele cu cea mai mare cerere pentru produsele noastre. Am decis să vindem în Grecia, atât direct cât şi prin diverse canale, convenienţă logistică. Apropierea geografică şi faptul că piaţa de comerţ online este încă nedezvoltată oferă oportunităţi semnificative pentru expertiza noastră, iar analizele noastre arată că suntem competitivi pe această piaţă. Mai mult, avem în vedere ca, în următorii 1-2 ani să ne extindem şi în Germania, Polonia şi Franţa prin diferite canale de vânzări", spune Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG, menţionând că extinderea internaţională vizează şi diversificarea portofoliului de produse disponibile, cât şi noi parteneriate cu companii de logistică, pentru asigurarea livrării rapide şi sigure, dar şi elaborarea de politică clară şi favorabilă de returnare şi garanţie pentru a câştiga încrederea consumatorilor internaţionali.
Cât de găsit numărul de produse disponibile la nivel internaţional, obiectivul evoMAG de anul acesta vizează creşterea de peste 50%, la aproximativ 30.000 de produse. Creşterea va avea loc gradual, fiind adăugate în fiecare lună de interes, din cele mai căutate categorii.
Numai anul acesta, evoMAG a introdus în oferta disponibilă la nivel internaţional smartphone-uri şi accesorii, laptopuri şi tablete, ceasuri inteligente, brăţări de fitness, dispozitive pentru case inteligente, electrocasnice mari şi mici, mobilier şi unelte şi echipamente pentru grădină.
Preferinţele variază de la piaţă la piaţă, însă cele mai multe produse de evoMAG în afara ţării sunt smartphone-urile, electrocasnicele mici şi mari, produsele de îngrijire personală şi televizoarele.