Reporter: Norvegia şi România s-au aflat, până acum, în relaţii bilaterale bune. Recentele evenimente au afectat în vreun fel această colaborare?
Tove Bruvik Westberg: Ar trebui chiar să începem prin a spune că relaţiile bilaterale româno-norvegiene sunt foarte bune şi avem o comunicare bună, situaţie care, în opinia mea, trebuie menţinută. Nu văd nici un motiv pentru care nu ar trebui să fie astfel.
În acest moment, există un caz care a atras atenţia mass-media, dar care nu ar trebui să afecteze relaţiile interstatale.
Reporter: Autorităţile române au precizat că, în ultimii cinci ani, 16 copii români au fost îndepărtaţi de familii în Norvegia.
De ce credeţi că acest scandal s-a declanşat acum?
Tove Bruvik Westberg: Este foarte important, în primul rând, să vorbim despre proceduri şi sistem, în general. Acesta este mesajul pe care încercăm să îl transmitem către toate canalele mass-media şi în toate întâlnirile: avem o lege foarte clară, Convenţia ONU privind Drepturile Copilului, care este încorporată în legislaţia norvegiană.
Nu sunt preluate numai fragmente, ci este inclusă cu totul.
Legea Protecţiei Copilului (Child Welfare Act) este prioritară, prin Legea Drepturilor Omului.
Toate acestea înseamnă că drepturile copilului au un fundament puternic în dreptul norvegian şi sunt, de asemenea, reflectate în Constituţia noastră.
Atunci când apar cazuri legate de îngrijirea copilului, ele se bazează, în general, pe îngrijorări privind abuzul sau neglijarea acestuia. Avem un sistem procedural foarte clar în acest sens, în care serviciile de protecţie a copilului din municipalitate au responsabilitatea de a face cercetări atunci când primesc mesaje de preocupare în acest sens. Apoi, există administraţia la nivel local şi, eventual, Tribunalul districtual, care poate lua decizia de a trimite copilul în plasament. Administraţia locală este o instituţie independentă, în sensul că guvernul stabileşte politicile generale, însă nu intervine în lucrările acesteia. Vreau să explic aceste lucruri, întrucât am observat că au apărut în România unele neînţelegeri privind instituţiile.
Nu putem comenta asupra unui anumit caz şi nu vă pot da un răspuns la această întrebare.
Poate alţii se află într-o poziţie mai bună pentru a explica de ce acum.
Reporter: Câţi români se află, în acest moment, în Norvegia?
Tove Bruvik Westberg: Potrivit ambasadei române, în Norvegia trăiesc aproximativ 11-12.000 de români. Este important de menţionat că aceştia s-au integrat foarte bine în societatea noastră şi în cadrul forţei de muncă.
Reporter: Consideraţi că scandalul recent ar putea descuraja familiile care doresc să imigreze în Norvegia?
Tove Bruvik Westberg: Din punctul nostru de vedere, nu ne referim la aceste evenimente ca "scandal".
Reporter: Mass-media românească a prezentat cazul ca pe un scandal enorm.
Tove Bruvik Westberg: Principalul scop al Serviciului de protecţie a copilului (Barnevernet) este să ofere asistenţă familiilor care au nevoie. În majoritatea cazurilor, familiile sunt sprijinite ca să-şi corecteze problemele şi să-şi schimbe practicile.
Cele mai multe familii aflate în contact cu acest serviciu primesc asistenţă, iar copiii vor continua să locuiască alături de părinţi. Acesta este primul obiectiv al Serviciului: să ajute familiile să aibă grijă de copii.
Separarea de familie este, întotdeauna, soluţia ultima ratio.
Ideea că Norvegia "răpeşte" copiii este, pur şi simplu, falsă.
Serviciul de protecţie a copilului este acolo ca să ofere asistenţă şi să protejeze familiile.
În Norvegia, atunci când au loc dezbateri privind acest serviciu - ceea ce se întâmplă în mod regulat -, opinia publicului şi a mass-media este, adesea, că autorităţile au intervenit prea târziu şi că ar fi trebuit să fi văzut şi reacţionat mai repede.
După cum am mai precizat, drepturile copilului sunt fundamentale în legislaţia norvegiană, minorul fiind cel mai vulnerabil din acest punct de vedere şi încercăm să îi apărăm interesele, cu toate că, uneori, acest lucru înseamnă să fie temporar trimis şi în plasament.
Reporter: Ce ne puteţi spune despre acest serviciu de protecţie a copilului: este public sau privat?
Tove Bruvik Westberg: Serviciul este public. Politica privind bunăstarea copilului este concepută la nivel guvernamental.
Serviciul de protecţie a copilului este prezent în fiecare municipalitate şi poate, în anumite circumstanţe, primi sesizări sau să observe situaţia unei familii, pentru ca, apoi, să ofere asistenţă familiei.
Spre exemplu, le pot aminti că nu există absolut nici un fel de toleranţă faţă de pedepsele corporale, care sunt interzise conform legislaţiei.
Dacă serviciul nu observă nicio schimbare în comportamentul membrilor familiei, poate prezenta cazul instituţiilor publice locale, alcătuite din persoane cu expertiză în domenii legate de protecţia copilului şi cu calificare de judecător, care vor evalua cazul. Atunci când instituţiile locale intervin, familia respectivă are dreptul la un avocat, pentru a fi reprezentaţi în faţa acestora. Procedura este foarte clară, iar sistemul asigură posibilitatea unei intervenţii publice, atunci când se consideră că un copil ar putea fi abuzat sau neglijat. Totodată, părinţilor li se asigură dreptul la reprezentare, iar avocatul este plătit din fonduri publice.
Reporter: Familia poate alege între un avocat propriu şi cel din oficiu?
Tove Bruvik Westberg: Familia alege avocatul, dar acesta este plătit din fonduri publice, pentru a asigura egalitatea în faţa legii, independent de mijloacele economice ale familiei. Este un sistem clar şi transparent. Un element care nu apare în relatările din mass-media de aici este că factorul politic nu poate interveni în acest proces, ceea ce are ca scop protejarea familiilor şi a copiilor.
Mai există o altă dimensiune importantă, care explică dezechilibrul din media: o familie implicată într-un astfel de caz poate face publice orice informaţii doreşte, însă instituţiile publice nu vor face niciodată aşa ceva. Regula este atât de strictă, încât puţinele articole care au apărut în legătură cu situaţia românilor nu vor publica niciodată un nume sau alte date de genul acesta. Considerăm că nimeni nu ar trebui să fie expus atenţiei media şi consecinţelor pe termen lung care ar putea afecta un copil. De aceea nu putem comenta asupra unui anumit caz, ci doar încercăm să explicăm sistemul.
Avem încredere în funcţionarea acestuia şi în statul de drept. După cum am spus, în Norvegia, dezbaterea se concentrează pe întrebarea dacă autorităţile ar fi trebuit să reacţioneze mai devreme.
Este dificil de explicat acest lucru în România, pentru că noi trăim toată viaţa cu această viziune, dar vom încerca, în continuare, să arătăm că avem încredere în sistem. Bineînţeles, din când în când, vor apărea cazuri care atrag critici serviciului dintr-o anumită municipalitate.
Reporter: Cum funcţionează sistemul educaţional din Norvegia?
Tove Bruvik Westberg: Avem un procent semnificativ al populaţiei cu studii superioare. De asemenea, învăţăm de timpuriu despre Constituţie, drepturi şi despre respectul acordat individului. În acelaşi timp, creştem cu un grad ridicat de încredere în autorităţile publice. Avem motive să considerăm că legislaţia şi aplicarea acesteia funcţionează, în general, în interesul cetăţenilor.
Reporter: Cum sunt educaţi copiii din şcoala primară? Ce tipuri de agresiuni sunt interzise?
Tove Bruvik Westberg: Toate tipurile de agresiune sunt interzise! Aceste cazuri ajung imediat în instanţă. Este interzis şi să-ţi loveşti câinele; agresivitatea faţă de copii este interzisă, iar politica de toleranţă zero faţă de pedeapsa corporală este foarte clară.
Reporter: Ne referim doar la pedepsele corporale?
Tove Bruvik Westberg: Agresiunile verbale sunt mai dificil de controlat, dar, în acest moment, există o mobilizare în Norvegia. Prin reţelele de socializare, este mai uşor de propagat discursul care instigă la ură. Încercăm, în mod constant, să rezolvăm şi această problemă. Bineînţeles, dacă un profesor a fost agresiv faţă de un părinte s-ar isca un scandal. Acesta ar fi, cu adevărat, un scandal. Pur şi simplu nu este permis.
Reporter: România a beneficiat de fonduri din partea Norvegiei. Care este cuantumul acestora?
Tove Bruvik Westberg: Pentru programul din perioada 2009-2014, au fost alocate 306 milioane euro în toate domeniile, de la energie regenerabilă, mediu, până la incluziune socială. Programul are două obiective: primul este consolidarea relaţiilor bilaterale, iar celălalt, să lucrăm împreună cu România pentru a reduce disparităţile sociale şi economice.
Reporter: Există fonduri alocate pentru educaţie?
Tove Bruvik Westberg: Nu sunt alocate pentru şcoli ca atare, dar sunt diferite programe pentru educaţia timpurie, cum ar fi accesul unui segment mai mare al populaţiei la grădiniţe. De asemenea, mai multe organizaţii ale societăţii civile vor lucra pe probleme legate de drepturile cetăţenilor, spre exemplu. Un exemplu este organizaţia din Timişoara, care colaborează cu persoane din mai multe localităţi, pentru a învăţa populaţia cum îşi poate exprima punctele de vedere în mod constructiv.
Reporter: Norvegia va continua să asigure fonduri pentru România? Ar putea influenţa aceste evenimente acordarea de fonduri în continuare?
Tove Bruvik Westberg: Acesta este planul, să negociem un nou M.O.U. (n.r. Memorandum of understanding, un acord bilateral), pentru perioada 2014-2021.
Reporter: Vă mulţumesc!
1. Numai minciuni nimic serios
(mesaj trimis de ONG din Romania în data de 18.01.2016, 01:20)
Am incercat obtinerea de fonduri si creerea unui parteneriat - a aparut un NG din Elvetia. patronat de un Asiatic (homo) prin care urma sa se deruleze fondurile - in urma unei analize contabile, am constatat ce noi (ONG din Romania) urma sa depunem toate eforturile ca la sfirsit sa obtinem 5% din profit - restul se ducea la "partenerii elvetieni care la rindul lor aveau parteneri norvegieni - sa se duca de unde au venit cu minciunile lor !!!!
1.1. ONG esti demential (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de The Brute în data de 18.01.2016, 09:07)
IN URMA UNEI ANALIZE CONTABILE....
sensational aceasta fraza. A trebuit sa treaca un sfert de secol pentru a putea gandi logic. Bravo ONG.Un om de affaceri de o brutalitate necrutatoare. FELICITARI
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.01.2016, 02:15)
Norvegienii incearca doar sa-si spele imaginea, mai bine taceau. Cand retii persoane in urma unor acuzatii fara dovezi, cum se numeste rapire, sechestrare? Pt astea cine raspunde? Sa traumatizezi copii degeaba nu este scuzabil.
2.1. "fara dovezi"? (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de alt anonim în data de 18.01.2016, 10:24)
"Cand retii persoane in urma unor acuzatii fara dovezi..."
De unde stii ca nu exista dovezi? Daca ai acces la dosarul cazului, da-ne si noua un link, ceva (sunt sarcastic, evident).
Apropo de "lipsa" dovezilor: "Mai există o altă dimensiune importantă, care explică dezechilibrul din media: o familie implicată într-un astfel de caz poate face publice orice informaţii doreşte, însă instituţiile publice nu vor face niciodată aşa ceva. Regula este atât de strictă, încât puţinele articole care au apărut în legătură cu situaţia românilor nu vor publica niciodată un nume sau alte date de genul acesta. Considerăm că nimeni nu ar trebui să fie expus atenţiei media şi consecinţelor pe termen lung care ar putea afecta un copil. De aceea nu putem comenta asupra unui anumit caz, ci doar încercăm să explicăm sistemul."
2.2. tziganii idiotzi (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de emil în data de 18.01.2016, 17:00)
tziganii idiotzi sa mearga acolo sa le faca legi ca in tzara hotzilor !
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.01.2016, 04:33)
Urmările acestei politici de intoleranta fata de parinti, dar toleranta maxima fata de ceilalti, mai ales asa zișii "minoritari", se vor vedea in curand.
De fapt au si aparut. Vezi cazul Brevik, cel care, dupa ce a impuscat cu sange rece aproape o suta de tineri, acum, face greva foamei in puscarie ca nu i se aduce cafeaua calda.
4. Drepturile omului?
(mesaj trimis de anonim în data de 18.01.2016, 06:04)
Exista asa ceva pe Pamant?
E mai bine in azil decat la parinti?
Nu iese fum fara foc.
5. Sport au voie copii acolo?
(mesaj trimis de anonim în data de 18.01.2016, 06:08)
In afara de aruncatul cu privirea, box, rugby, fotball, carate au voie sa faca,inot?
6. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.01.2016, 07:25)
Cum de nu le e rușine?
Să plătești gras un articol în care bați câmpii?
Te lauzi cu un sistem educațional care a produs cazul Brevik?
Ai adus fonduri în România gratis?
Și pentru aceste fonduri ai permisiunea să desparți copiii de părinți?
Trauma de a fi despărțit de părinții naturali cu ce ați măsurat-o?
Și pe vremea invaziilor tătare, turcești copiii erau furați și duși peste mări și țări să ajungă sclavi sau ieniceri!
Câți africani au fost prinși cu arcanul și duși ca sclavi în America spre bunăstarea albilor?
Cum spălați toate astea?
Cu practici medievale și ceva mărunțiș vreți să ne prostiți ?
Doamnă ambasador!
Cum te-ai simți să-ți fie luați copiii din casă în urma unor vorbe?
6.1. Nerusinare (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de MAKE în data de 18.01.2016, 08:49)
Cum de nu ti-e rusine?
Pe ce te bazezi cind afirmi (ca si cind ai cunoaste asta) ca articolul ar fi platit?
Ba chiar, tu "cunosti" nu numai ca a fost platit, ci si ca a fost platit "gras"!
Cum de nu ti-e rusine sa bati cimpii?!
Gratis!
6.2. ca sa il cumperi pe Make (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de The Brute în data de 18.01.2016, 09:01)
e ca si cum ai face sa dispara o banca din registrele contabile. Adica imposibil. Sau UE conform in esenta imposibil. Nu stiu niciodata cu domnul Treichl, Brutalu. Pe de alta parte, daca romanii nu invata greutatile vietii, atunci nu sunt demni a outta numele de mioritici.
6.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.2)
(mesaj trimis de MIHAI în data de 18.01.2016, 09:30)
Smulgerea unui copil de doua luni din bratele mamei e un act de barbarie In autoritati se pare brusc apare cruzimea vikingilor( cui pe cui se scoate ,doamna ambassador ,adica violenta se combate cu violenta.Pare un scenario mai mult din SIRIA)
6.4. ce-o zice domnul Treichl? (răspuns la opinia nr. 6.3)
(mesaj trimis de The Brute în data de 18.01.2016, 11:21)
Sa-I scriem o scrisoare, poate le explica cum e cu brutalitatea. Daca nu stiai , Romania este tara cu cei mai fericiti copii. Dar acest lucru nu a fost prezentat in presa romana...
6.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.01.2016, 11:30)
Intr-un articol neplatit redactia era datoare sa faca asemanarea intre smulgerea copiilor din bratele mamelor deportate de nazisti si acelasi fenomen cu mamele romance in Norvegia!
Alte vremuri aceleasi obiceiuri?
Unde e nerusinarea?
De partea cui te regasesti d-le Make?
"Scandal" e un cuvant prea bland pentru un ziarist roman!
Atunci despre ce vorbim?
Despre gustul jenant pe care ni-l lasa un articol cu poza zambitoare a d-nei ambasador si lipsa pozei cu lacrimile copiilor despartiti de mamele lor!
De ce nu ati pus pe prima pagina mai intai un interviu cu mama romanca care a vazut cum norvegienii ii iau copii din brate?
Si numai apoi, ca un drept la replica, un interviu cu mama ambasadoare?
6.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.5)
(mesaj trimis de MAKE în data de 18.01.2016, 13:01)
Redactia nu este datoare sa faca ce vrei tu.
Acesta este un interviu, caz in care datoria Redactiei este sa relateze intocmai ceea ce a spus ambasadorul.
Pina sa publicam un articol de atitudine, trebuie sa ne lamurim cazul.
Spre deosebire de tine, noi nu ne permitem sa ne pronuntam, fara date complete.
La cutremurul din 1977, Ceausescu l-a decorat pe un tinar descoperit sub darimaturi, pentru ca a rezistat 12 zile fara apa si mincare.
In realitate, tinarul intrase sa fure, cu doua zile in urma si ramasese blocat.
Pe tine nu te costa nimic sa devii caraghios.
6.7. si doamna Lagarde a venit la Petrom (răspuns la opinia nr. 6.6)
(mesaj trimis de The Brute în data de 18.01.2016, 15:15)
SI l-a decorat pe domnul Roiss pentru privatizare. Noroc de dansul ca a iesit mai devreme de sub daramaturi, cum a zis si Comandantul: SLAVA DOMNULUI
6.8. minima documentare (răspuns la opinia nr. 6.5)
(mesaj trimis de Adriana în data de 18.01.2016, 15:32)
Pentru minima dvs documentare, aveti mai jos nu unul, ci o serie de articole publicate de BURSA inaintea celui de fata despre cazul Botnariu, cu subiect si predicat si mai ales cu toate partile care sunt de partea familiilor ce sunt supuse acestui tratatment nefericit:
Proteste de susţinere a familiei Bodnariu au fost organizate ieri în ţară
BURSA 17.01.2016
MIRCEA DOLHA (PNL):
"În Norvegia, copii din 11 familii de români au fost preluaţi de Barnevernet"
BURSA 16.01.2016
Peste 2.000 de persoane au ieşit în stradă pentru susținerea familiei Bodnariu
BURSA 16.01.2016
CAZUL BODNARIU
Senatorii din Comisia pentru drepturile omului solicită soluţionarea cazului
BURSA 15.01.2016
ÎN ULTIMII CINCI ANI
16 copii ai unor familii de cetăţeni români au fost preluaţi de autorităţile norvegiene
BURSA 14.01.2016
AMBASADA NORVEGIEI, MESAJ PUBLIC ÎN CAZUL BODNARIU:
"Emiterea ordinelor de plasament se face în cazul unei neglijenţe grave"
BURSA 13.01.2016
CIOLOŞ, DESPRE CAZUL BODNARIU:
"Ţinem legătura cu autorităţile norvegiene pentru interesul copiilor"
BURSA 12.01.2016
TĂRICEANU:
"Măs urile adoptate de autorităţile norvegiene în cazul copiilor familiei Bodnariu, excesive şi deplasate"
BURSA 11.01.2016
Mii de persoane au protestat în SUA, Canada şi Europa faţă de situaţia familiei Bodnariu
BURSA 10.01.201
Protest în Piaţa Victoriei pentru familia Bodnariu
BURSA 09.01.2016
MAE: Conducerea ministerului a discutat cu ambasadorul Norvegiei despre cazul Bodnariu
BURSA 08.01.2016
7. fără titlu
(mesaj trimis de IB în data de 18.01.2016, 09:27)
Cat iubesc dictatura care se impune pe zi ce trece tarilor Europene. Dupa ce, mai toate au au fost si vor fi ingenunchiate moral prin legalizarea casatoriilor de [...], urmeaza ca acestor "familii" sa [...]sa li se permita adoptarea de copii. Acum poate intelegem cu totii de ce acesti copii sunt rapiti din familii NORMALE. Domunle Make, mai lasati propaganda PRO UE [...]. Pai ce vreti sa ne transmiteti cu acest articol? Ca in schimbul unor sume de bani, unii pot face ce vor din Romania?
7.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de MAKE în data de 18.01.2016, 09:51)
Domnu'!
Eu nu vreu sa va transmit nimic prin acest articol.
Eu nu zic nimic in acest articol, eu nu sint in acest articol.
Daca n-ai bagat de seama, asta este un interviu, care-ti serveste sa cunosti optica norvegienilor.
Poate explici mata cum, publicind un interviu, fac propaganda "pro UE".
Cit despre faptul ca, "in schimbul unor sume de bani, unii pot face ce vor din Romania", asta cam asa e si nu trebuie sa iti "transmit" eu asta, ca o cunosti foarte bine.
7.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.01.2016, 09:59)
Prin simplul fapt ca in ziarul dvs apare 'pe prima pagina' acest articol, inseamna ca dvs ne TRANSMITETI aceste lucruri. Pentru ca daca dvs n-ati fi de acord cu parerea cuiva, fie el/ea si ambasador, n-ati mai fi publicat acea parere. Iar faptul ca dvs va interveniti sa aparati orice comentariu negativ la adresa acestui interviu, sau chiar la adresa acestui ambasador (sictir), nu va pune intr-o lumina prea buna, nu? Daca aveati coloana vertebrala si demnitate, n-ati mai cenzura comentariile. Avem dreptul la o parere libera, ni l-am castigat in '89.
7.3. nu sunt de acord (răspuns la opinia nr. 7.2)
(mesaj trimis de Emilia în data de 18.01.2016, 10:14)
"daca dvs n-ati fi de acord cu parerea cuiva, fie el/ea si ambasador, n-ati mai fi publicat acea parere". Fara sa se perceapa ca iau partea ziarului, nu sunt de acord cu afirmatia de mai sus. O publicatie corecta este obligata sa publice opiniile tuturor partilor implicate in subiect, chiar daca seful ei este sau nu de acord cu ele. Altfel, in opinia mea, nu se numeste publicatie, ci instrument de manipulare a respectivului patron. Cat despre cenzura comentariilor, consider ca acest ziar permite chiar mai mult decat ar fi necesar la acest capitol.
7.4. Sanatate! (răspuns la opinia nr. 7.2)
(mesaj trimis de MAKE în data de 18.01.2016, 11:19)
Prin simplul fapt ca telefonul functioneaza, "inseamna" ca ne TRANSMITE ce ne zice interlocutorul.
Nu intervin "sa apar orice comentariu negativ la adresa acestui interviu", ci apar ziarul de acuzatii nedrepte, fie ele si naive.
Nu cenzurez comentariile, asta este o minciuna; elimin comentariile care nu respecta Regulamentul (si nici pe alea, intotdeauna).
Sanatate!
Si sa nu mai minti!
7.5. Mitrliera bine unsa (răspuns la opinia nr. 7.1)
(mesaj trimis de Scepticus în data de 18.01.2016, 11:43)
Daca mergi la documentare in norvegia, nu iti doresc sa te intalnesti cu micul si bine educatul brevik si cu mitraliera lui bine unsa si alimentata cu munitie de razboi ! Oricum, iati cu tine si o vesta blindata ... just in case !
7.6. Norvegia (răspuns la opinia nr. 7.1)
(mesaj trimis de Nelu în data de 18.01.2016, 13:22)
Ca sa nu mai vorbim ca Norvegia nu e in UE.
Si, apropo, nu are presedinte! (ca sa lamurim confuzii mai vechi)
8. fără titlu
(mesaj trimis de X în data de 18.01.2016, 09:43)
Cautati pe GOOGLE titlul aparut acum 2 zile in presa din Romania: "Cum „protejeaza” țarile scandinave drepurile copilului | Copii de gradinita, scosi pe strada la parada gay din Suedia"
9. fără titlu
(mesaj trimis de Vanatorul în data de 18.01.2016, 10:00)
Pentru un abuz minor al parintilor asupra copiilor, intervine statul norvegian cu un abuz major asupra copilului (asta este esenta problemei pana la urma - care dintre abuzuri este mai mare, in fond). In plus, decizia autoritatilor privind copilul nu are la baza transparenta. In al doilea rand se stie ca cei mici sunt naturali si sinceri asa incat pe ei de ce nu ii intreaba nimeni, in fata unui judecator si dupa ce au trait si experienta plasamentului temporara (ca sa poata face comparatie) - unde anume doresc sa stea in continuare - la familia naturala sau la cea adoptiva? Pana la urma ei resimt ambele efecte si pot spune care este mai neplacut. Norvegienii au probleme majore de afectiune care au generat in final comportamentul tanarului care a mitraliat un campus in urma cu cativa ani. In esenta, norvegienii raspund la un abuz cu un alt abuz iar cineva independent (sau chiar copilul in cauza) ar trebui sa decida care este mai mic.
10. Cand banii te conduc
(mesaj trimis de Bogdan Barbulescu în data de 18.01.2016, 10:27)
Banii le-au luat mintile, poate ni le-ar lua si noua daca de maine am castiga mult mai mult decat ieri..... Norvegia era o tara crestina acum vreo 80 de ani si respecta valorile lui date de Dumnezeu, a fost prima tara care a recunoscut statul Israel, in urma consultarii cu un pastor crestin, EXTRAORDINAR ce au facut si Dumnezeu le-a DAT.... Dar ata este foarte subtire si asta au inteles ei sa faca cu banii, o tara ARIANA, ce a incercat prietenul lor Hitler.... au ajuns niste pagani care rapesc copiii din familiile lor si foarte ''toleranti'' cu diavolul..... Doamne ajuta-ne sa nu cadem !
10.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de MIHAI în data de 18.01.2016, 10:39)
Ca unul care am fost in Norvegia trebuie sa reunosc ca este o tara rigida .in sensul ca n-au nuante Ori respecti legea ori nu.Oricum nu sunt sadici Brevik e un naturalizat DE ORIGINE E NEAMT.
10.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.01.2016, 14:03)
Toti sunt de origine nemți!
Toti nordicii provin din fostele paduri de pe teritoriul de azi al Germaniei.
11. Sa le dam noi
(mesaj trimis de EU în data de 18.01.2016, 10:36)
dublu, adica 680 mil euro ca investitii si sa le atragem atentia ca au ajuns niste ticalosi!
12. fără titlu
(mesaj trimis de Vanatorul în data de 18.01.2016, 10:49)
statul roman trebuie sa actioneze intr-o instanta internationala statul norvegian pentru ca abuzeaza de un copil/cetatean roman privandul de afectiunea paternala. Statul norvegian va justifica (fara dovezi concrete cel mai probabil) printr-un abuz al parintilor asupra copilului (greu de dovedit practic). Se va ajunge la o confruntare de abuzuri, unul dovedit deja (cel al autoritatilor norvegiene) si altul presupus (cel al parintilor) iar in aceasta situatie trebuie stabilit (1) daca abuzul parintilor chiar a avut loc si (2), in cazul in care se dovedeste ca a avut loc, daca acesta este mai devastator aspura evolutiei viitoare emotionale a copilului decat cel al autoritatilor norvegiene. Decizia finala are in vedere binele copilului si atunci o influenta importanta asupra deciziei instantei trebuie sa o aiba opinia copilului asupra celor 2 medii (cel al parintilor naturali si cel al parintilor adoptivi). Am convingerea ca in multe dintre cazuri decizia norvegienilor de plasare spre adoptie a copiiilor este mai abuziva si mai nociva (mai ales din punct de vedere al evolutiei emotive) decat eventualul abuz al parintilor si atunci se pune intrebarea daca nu cumva sistemul norvegian face mai mult rau decat bine acestor copii? O actiune intr-o instanta internationala este absolut necesara (inclusiv pentru norvegieni).
12.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de Vanatorul în data de 18.01.2016, 10:50)
Corectare: este vorba de afectiunea parentala (maternala+paternala). Scuze!
13. fără titlu
(mesaj trimis de Vanat în data de 18.01.2016, 11:14)
In alta ordine de idei, discutam prea mult despre bani si prea putin despre principii fundamentale. Este cazul ca Romania sa isi mai indrepte coloana vertebrala, sa le multumeasca norvegienilor pentru ajutor si sa le spuna ca romanii tin la principiile fundamentale, inclusiv la dreptul copiilor (si in particular al copiilor romani) de a se dezvolta emotional armonios in sanul familiei naturale, alaturi de parintii, fratii si surorile lor.
14. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.01.2016, 12:34)
adoptarea unor copii in norvegia presupune cumva "ajutoare" financiare semnificative din partea statului norvegian pt ei care-i adopta? din banii respectivi le cumpara orice sanatos/nesanatos doar sa taca si la 18 ani le trag un sut in fund ca nu-s ai lor si nu-i intereseaza ... nu miroase a afacere buna?
15. MI SE PARE O DIVERSIUNE
(mesaj trimis de DODO în data de 18.01.2016, 13:00)
Nimeni nu e indignat ca saptamanal trece ca neobservata cate o stire ca o fata si-a aruncat la ghena pruncul nounascut. De copii aurolaci pe care ii vedem misunand sau disparand in canalele Bucurestiului ne-am plictisit sa mai vorbim. In schimb vrem sa indreptam Norvegia. Mai bine ne-am gandi ca luam prea in usor palmele pe care orice roman cinstit se simte indreptatit s i le traga prorpiei odrasle, indifferent cu ce prilej.
15.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 15)
(mesaj trimis de Vanat în data de 18.01.2016, 14:46)
Ba da, oamenii sunt indignati si de aceste fapte, insa ele nu scuza si nu justifica ridicarea copiilor din sanul familiilor fara motive intemeiate si fara a exista certitudinea ca rezultatul unei asemenea actiuni este intr-adevar benefica pentru dezvoltarea echilibrata a copilului. Nu poti justifica un potential abuz aducand ca si contra-argument un alt abuz. Ai trecut dintr-o extremitate in cealalta, incercand sa o scuzi pe prima desi ambele sunt condamnabile.
15.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 15.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.01.2016, 16:30)
CORECT !!!
daca abuzul vine din norvegia sau din alte locuri "luminate" nu inseamna ca trebuie sa tacem sau sa aprobam
16. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.01.2016, 14:13)
Ce ensibil e acest subiect.
16.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 16)
(mesaj trimis de mitica în data de 18.01.2016, 15:22)
si daca ,copilul spune ca a fost lovit numai pt.a face pe interesantul fata de ceilalti copiii?"din jale se intrupeaza Electra.
16.2. Comandantul e de vina (răspuns la opinia nr. 16.1)
(mesaj trimis de The Brute în data de 18.01.2016, 21:49)
DPA so Antena 3 vor face o ancheta jurnalistica si vor observa ca bunicul Traian dupa ce a botezat nepoata mondialului a dat o fuga in Norvegia si le-a transmis ca e de datoria copiilor sa fie de mici invatati cu brutalitatea daca intentioneaza sa is un credit la