EXEC-EDU propune companiilor un model de comunicare menit să diminueze stresul şi să crească gradul de coeziune în echipe, pe o piaţă a muncii în care acestea se confruntă cu tot mai multe probleme legate de burnout-ul angajaţilor, conform unui comunicat de presă al companiei.
Potrivit unui sondaj recent EXEC-EDU, prevenirea conflictelor şi reducerea stresului la locul de muncă se situează pe primele două poziţii în topul avantajelor participării la cursurile PCM (Process Communication Model®) - o teorie de personalitate şi comunicare premiată, folosită cu succes la NASA şi în pregătirea comunicaţională a preşedinţilor americani. Aceste beneficii au fost menţionate de 64,6%, respectiv 62,5% dintre absolvenţii acestui curs. Locul trei în topul avantajelor este îmbunătăţirea relaţiilor personale şi profesionale (60,4%). De asemenea, respondenţii sunt de părere că investiţia companiilor în programul PCM va duce la o mai bună colaborare şi coeziune la locul de muncă (30%), în timp ce alţi 25% au declarat că va contribui la creşterea motivării oamenilor.
"Aceste rezultate confirmă importanţa modelului PCM pe care noi l-am propus companiilor încă din 2010 şi care a devenit din ce în ce mai popular, mai ales pe fondul amplificării sindromului de burnout, după pandemie. România ocupă poziţii îngrijorătoare în clasamentele europene, fiind a doua cea mai afectată ţară de burnout. Iar această teorie de personalitate ne ajută în primul rând să ne cunoaştem mai bine, să ştim care sunt propriile nevoi psihologice, dar şi ale altora, astfel încât să ne păstrăm bateriile încărcate şi să putem să oferim şi celorlalţi apreciere", a declarat Oana Scarlat, CEO EXEC-EDU.
Un alt aspect relevat în sondajul EXEC-EDU este impactul modelului asupra relaţionării în echipe, mai ales că, la acest moment, este nevoie de armonizarea interacţiunii a 4 generaţii diferite la birou, cu nevoi, valori şi motivaţii diferite (baby boomers, generaţia X, millennials, generaţia Z). Aproape 40% dintre cei chestionaţi au acordat un scor maxim în legătură cu aportul cursului PCM la diminuarea tensiunilor şi conflictelor dintre colegi de generaţii diferite. Printre explicaţiile oferite de absolvenţii acestui program se numără faptul că aplicarea teoriei PCM duce la conştientizarea motivaţiei din spatele diferenţelor de opinii şi la acceptarea diversităţii.
"Potrivit sondajului nostru, absolvenţii consideră că investiţia în acest program poate ajuta şi la o mai bună relaţionare între manageri, la creşterea influenţei şi persuasiunii, a motivării oamenilor, la diminuarea conflictelor, dar şi la o recrutare mai eficientă", a adăugat Oana Scarlat.
Un alt studiu realizat la nivel european, unde au fost analizate, în România, 5.135 profile de manageri şi persoane cu funcţii-cheie, arată că în companiile locale trei din patru angajaţi au nevoie să fie apreciaţi pentru competenţă, să le fie recunoscute eforturile şi modul de gândire. De altfel, lipsa aprecierii muncii este şi primul motiv al demisiei printre români. PCM-ul vine cu înţelegerea felului în care îi poţi motiva pe cei din jur pe baza personalităţii lor, astfel încât ei să aibă bateriile încărcate, ceea ce creşte semnificativ gradul de retenţie şi reduce stresul în organizaţii.
"Potrivit acestei teorii de personalitate şi comunicare există 6 niveluri care alcătuiesc personalitatea umană: gânditor, perseverent, empatic, promotor, rebel, imaginator. În România, procentul celor care pun preţ pe logică şi structură (Gânditor) este cel mai ridicat din Europa în companii, respectiv 46,8%. Ceea ce înseamnă că sunt selectate şi promovate persoanele logice, responsabile şi organizate. În schimb, în nici o altă ţară europeană nu vom întâlni în mediul de lucru atât de puţine persoane cu baza Empatic, care apreciază relaţiile şi oamenii. Acest lucru poate să explice de ce există o cerere atât de mare pentru cursurile de comunicare şi relaţionare", a completat Oana Scarlat, CEO EXEC-EDU.
În contextul global tot mai turbulent, companiile devin tot mai preocupate de sănătatea mentală a angajaţilor, adoptând strategii mai sofisticate pentru a creşte eficienţa şi angajamentul oamenilor. Investiţia în programe de well-being pentru angajaţi şi în modele de comunicare, precum Process Communication Model, reflectă o schimbare de paradigmă în aria resurselor umane. Aceste eforturi cresc exponenţial atractivitatea angajatorilor pe piaţa muncii, ducând la atragerea şi retenţia talentelor, într-un mediu foarte competitiv.