EXORIGO-UPOS: Piaţa de e-commerce din România este estimată să ajungă la 10 miliarde de euro, până în 2025

A.F.
Companii / 8 august

EXORIGO-UPOS: Piaţa de e-commerce din România este estimată să ajungă la 10 miliarde de euro, până în 2025

Piaţa de e-commerce din România este estimată să ajungă la 10 miliarde de euro, până în 2025, conform datelor analizate de Exorigo-Upos, compania poloneză care furnizează soluţii tehnologice IT pentru sectorul de retail, conform unui comunicat remis redacţiei.

Sectorul comerţului digital a ajuns la aproximativ 7 miliarde de euro la sfârşitul anului 2023, valoarea fiind cu circa 10% mai mare decât cea înregistrată în 2022, când a ajuns la 6,3 miliarde de euro. Cota de comerţ electronic în totalul pieţei de retail din România este de aproximativ 11%. Se estimează că sectorul va continua să crească cu aproximativ 10% în 2024.

Dezvoltarea e-commerce este alimentată de accesul la digitalizare şi de creşterea veniturilor populaţiei tinere şi ale nativilor digitali, dar şi de evoluţia tehnologiei. Inovaţiile tehnologice vor continua să modeleze viitorul retailului, creând noi oportunităţi atât pentru consumatori, cât şi pentru companii. Retailerii devin nevoiţi să-şi adapteze strategiile la noua realitate, iar inovaţiile tech precum AI, analiza datelor sau aplicaţiile vor fi cruciale pentru competitivitate în piaţă.

"Exorigo-Upos joacă un rol cheie în transformarea sectorului de retail din România. Soluţiile noastre tehnologice avansate permit retailerilor să se adapteze mai bine la nevoile în continuă schimbare ale consumatorilor, ceea ce este esenţial în mediul competitiv de astăzi. De exemplu, implementarea tehnologiilor moderne de plată a redus timpul pentru clienţi cu o medie de 30%, crescând semnificativ eficienţa operaţională. În plus, magazinele care folosesc soluţiile noastre au înregistrat o creştere cu 20% a tranzacţiilor mobile, ceea ce arată popularitatea tot mai mare a consumatorilor şi acceptarea metodelor moderne de plată. Tehnologiile noastre îmbunătăţesc managementul operaţional şi au un impact direct asupra satisfacţiei clienţilor. Datorită sistemelor implementate, magazinele au înregistrat o creştere cu 15% a satisfacţiei clienţilor. Aceste cifre arată impactul real al tehnologiei Exorigo-Upos asupra funcţionării şi dezvoltării sectorului de retail din România", a declarat Marek Nowakowski, General Manager Exorigo-Upos România.

Tehnologia joacă un rol cheie în modernizarea pieţei de retail din România, influenţând procesele operaţionale şi experienţa consumatorului.

Principalul domeniu în care tehnologia are un impact uriaş este reprezentat de sistemele de plată. Datele estimate arată că aproximativ 35% dintre plăţile pentru comenzile online se fac cu cardul, în timp ce restul de 65% se fac ramburs, conform celor mai recente date. Creşterea portofelelor electronice precum PayU sau MobilPay şi a plăţilor amânate (BNPL) contribuie la confortul sporit al cumpărăturilor, ceea ce este benefic atât pentru consumatori, cât şi pentru retaileri.

Automatizarea este o altă tendinţă importantă care schimbă piaţa de retail. Introducerea caselor automate, care în 2022 au reprezentat aproximativ 15% din totalul caselor din magazine, şi sistemele de gestionare a stocurilor le permit comercianţilor să crească eficienţa operaţională.

În calitate de furnizor de soluţii tehnologice pentru retaileri, Exorigo-Upos joacă un rol cheie în modernizarea sectorului la nivel local. Compania oferă sisteme de plată inovatoare care ajută retailerii să se adapteze la nevoile în schimbare ale consumatorilor. Exemple de implementări tehnologice, cum ar fi terminalele de plată moderne care acceptă atât plăţile cu cardul, cât şi cele mobile, arată modul în care Exorigo-Upos contribuie la creşterea eficienţei operaţionale a magazinelor.

Aplicaţiile de cumpărături mobile şi platformele de comerţ electronic devin din ce în ce mai populare, schimbând abordarea tradiţională a cumpărăturilor. În 2023, aproximativ 35% dintre români foloseau exclusiv mobilul pentru cumpărături. Consumatorii se aşteaptă acum la acces rapid şi convenabil la produse şi oferte personalizate, ceea ce aduce noi provocări pentru retaileri.

În ciuda numeroaselor beneficii, implementarea noilor tehnologii este, de asemenea, asociată cu provocări. Retailerii pot întâmpina dificultăţi în adaptarea la noile sisteme, care necesită o pregătire adecvată a personalului.

Studiile arată că aproximativ 60% dintre angajaţii din retail nu se simt în siguranţă când folosesc cele mai noi tehnologii. În plus, securitatea datelor şi protejarea confidenţialităţii consumatorilor devin cruciale în digitalizare.

Tehnologia joacă un rol cheie în modernizarea pieţei de retail din România, influenţând procesele operaţionale şi experienţa consumatorului. Colaborarea cu furnizorii de soluţii tehnologice precum Exorigo-Upos poate contribui la succesul retailerilor în acest mediu în schimbare dinamică. Pe măsură ce piaţa se dezvoltă, inovaţiile tehnologice vor continua să modeleze viitorul retailului, creând noi oportunităţi atât pentru consumatori, cât şi pentru întreprinderi.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb