Exportul - componentă strategică pentru "Hochland România"

IOANA POPA
Ziarul BURSA #Companii #Bunuri de Larg Consum / 4 martie 2013

Exportul - componentă strategică pentru "Hochland România"

Interviu cu domnul Sergiu Mititelu, director general

Reporter: Câte produse Hochland sunt prezente pe piaţa românească? Care produs se vinde cel mai bine?

Sergiu Mititelu: Portofoliul Hochland România include mărcile Hochland şi Almette care cuprind o largă varietate de produse: de la brânză topită la caşcaval, cedar, creme de brânză, brânză proaspătă, telemea de vacă, de capră şi de oaie, brânzeturi cu mucegai, brânzeturi rase sau sortimente tradiţionale româneşti, cum ar fi brânza de burduf.

În privinţa produselor care se bucură de cea mai ridicată popularitate, preferinţele variază în funcţie de sezon, sau de activităţile promoţionale.

Reporter: Care este perioada optimă de vânzări pentru produsele Hochland?

Sergiu Mititelu: Cum spuneam, brânzeturile sunt produse care se consumă în funcţie de preferinţe, însă există anumite perioade specifice de vârfuri de vânzare, în funcţie de sezonalitate. Spre exemplu, în sezonul de vară (aprilie - septembrie), telemeaua este la mare căutare.

Reporter: Ce ne puteţi spune despre producţia din România? De unde vă aprovizionaţi cu materia primă?

Sergiu Mititelu: Laptele materie primă pe care îl colectăm provine aproape exclusiv de la fermieri ro-mâni. Dezvoltarea producţiei interne de lapte este o preocupare constantă căreia îi acordăm multă atenţie.

Obiectivul Hochland România este acela de a prelua cât mai multă materie primă de pe piaţa naţională. Apelăm şi la importuri, exclusiv atunci când producţia internă se dovedeşte insuficientă din punct de vedere al volumelor sau al calităţii necesare.

Însă, indiferent de materia primă folosită, autohtonă sau din import, suntem foarte atenţi ca aceasta să corespundă standardelor de calitate şi siguranţă alimentară, lucru valabil în fabricaţia tuturor produselor Hoch-land, fără nicio excepţie.

Reporter: Câţi angajaţi are Hoch-land în România?

Sergiu Mititelu: În România, Hochland deţine două unităţi de producţie proprii: prima la Sighişoara, înfiinţată în 1998 şi a doua la Sovata, înfiinţată în 1999. În total, compania numără 350 de angajaţi.

Principalul motiv pentru care am ales să deschidem unităţile de producţie de la Sovata şi Sighişoara este legat de Transilvania, cunoscută ca fiind un centru tradiţional al producţiei de lapte.

Reporter: În unităţile din Ro-mânia se produce doar pentru piaţa românească?

Sergiu Mititelu: Cele două fa-brici din România deservesc nu doar piaţa locală, ci şi un Grup de 8 ţări din vecinătate. Exportul a devenit deja o componentă strategică şi are o pondere din ce în ce mai importantă pentru Hochland România.

Reporter: Reţetele folosite pentru obţinerea produselor sunt aceleaşi în toate unităţile din lume?

Sergiu Mititelu: Din dorinţa de a ne adresa nevoilor consumatorilor noştri, portofoliul de produse şi reţete este adaptat în funcţie de specificul pieţei, de obiceiurile şi preferinţele consumatorilor. Nu sunt însă diferenţe majore între reţetele Hoch-land din România şi cele din Polonia sau Germania.

Hochland este o companie de familie cu o expertiză de 85 de ani în brânzeturi. Succesul nostru se datorează atât sinergiilor de grup cât şi capacităţii de a opera descentralizat, adaptând portofoliul de produse, comunicarea, modelul de distribuţie la specificul pieţelor în care operăm.

Reporter: Cum a fost afectată compania mamă Hochland de criza economică? Dar Hochland Româ-nia?

Sergiu Mititelu: Contextul economic şi-a pus amprenta pe întreaga industrie alimentară şi pe piaţa în care activăm - cea a lactatelor. Asta a însemnat scăderea puterii de cumpărare şi, implicit, scăderea consumului pe piaţa din România.

Preţul nu este unicul factor care influenţează decizia de cumpărare, consumatorii sunt tot mai exigenţi în ceea ce priveşte calitatea produselor, valoarea adăugată, reputaţia producătorului.

Grupul Hochland este unul din cele mai solide companii din industrie. Nu numai că nu şi-a redus activitatea în vreuna din subsidiarele sale, însă a continuat achiziţiile, ultima dintre acestea petrecându-se în Germania, la finalul anului 2012.

Şi pe piaţa din România, Hoch-land este un brand cu o reputaţie extrem de solidă şi şi-a consolidat şi mai mult statutul de cel mai important jucător din piaţa românească de brânzeturi.

Prioritatea nr. 1 pentru noi rămâ-ne satisfacerea cerinţelor consumatorilor noştri, fără niciun compromis de la calitatea produselor şi de la siguranţa alimentară. O dovadă o reprezintă şi certificarea IFS (International Food Standard), nivelul 6, o raritate în rândul industriei alimentare din România, Hochland obţinând de fiecare dată un nivel înalt la acest audit cu cerinţe extrem de exigente.

Reporter: Ce măsuri a luat conducerea pentru contracararea efectelor crizei economice?

Sergiu Mititelu: Criza economică, deja o realitate cu care "concubinăm" zilnic de 5 ani, ne-a adus pe toţi, furnizori, clienţi, consumatori, înapoi într-o matcă a normalităţii, a decenţei, a eficienţei, a focusului pe performanţă.

În ciuda crizei, Hochland nu s-a îndepărtat de la obiectivul general, acela de a îşi consolida poziţia de expert în brânzeturi şi de a oferi produse de cea mai bună calitate şi siguranţă alimentară. Hochland nu face strategii pe un an de zile şi nu gândeşte oportunist, ci pe termen lung. Acest lucru este dovedit cu prisosinţă de cei 20 de ani prezenţi în poziţia de lider în topul preferinţelor consumatorilor români.

În 2012 am continuat să investim în categorii noi: am lansat noi sortimente (brânză proaspătă de exemplu) sau am investit în noi tehnologii, cum ar fi noul ambalaj, practic şi modern, al Caşcavalul Felii. Au continuat, ca în fiecare an, investiţiile în programele de mediu şi în proiectele de calitate şi siguranţă alimentară.

Foarte important este ca am păs-trat toate locurile de muncă pentru angajaţii Hochland, în plus, o bună parte dintre ei beneficiind de programe de calificare şi de dezvoltare profesională.

Reporter: În câte ţări se exportă produsele Hochland la nivel mondial?

Sergiu Mititelu: Pe plan internaţional, Hochland este unul dintre cei mai puternici producători de brânzeturi, reuşind să vândă sute de sortimente în peste 50 de ţări de pe cinci continente.

Reporter: Aţi accesat fonduri europene sau intenţionaţi să o faceţi?

Sergiu Mititelu: Cum spuneam, investiţia în oameni este esenţială, şi ca atare, am accesat fonduri europene în octombrie 2010 pentru programe de dezvoltare a resurselor umane (POSDRU). Proiectul "Calificarea în industria alimentară - o şansă pentru viitor!" se desfăşoară în baza parteneriatului Hochland România cu Federaţia Naţională a Sindicatelor din Industria Alimentară.

Reporter: Cum caracterizaţi relaţia cu băncile?

Sergiu Mititelu: Colaborarea cu băncile este foarte bună, reuşind să atingem două obiective, respectiv eficientizarea activităţii financiar contabile şi reducerea costurilor financiar-bancare.

Împreună cu băncile partenere, s-a implementat, în 2012, o soluţie prin care s-a optimizat preluarea şi concilierea automată a informaţiilor din evidenţele financiar-contabile cu cele bancare.

Această soluţie a generat o importantă economie de timp, a condus la eliminarea potenţialelor erori şi, de asemenea, a condus la îmbunătăţirea relaţiilor cu partenerii noştri de afaceri.

Reporter: Vă mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb