Compania britanică "Cadbury Schweppes" Plc raportează o creştere de 46% a cîştigurilor sale în 2005, datorită renunţării la mărcile mai puţin profitabile şi a expansiunii operaţiunilor de producţie a băuturilor răcoritoare pe teritoriul SUA, precum şi a celor de pe segmentul bomboanelor. Profitul net al societăţii a crescut la 765 milioane de lire sterline (1,33 miliarde de dolari) sau 36,9 pence/acţiune anul trecut, de la 525 milioane de lire sau 25,7 pence/acţiune în 2004. Vînzările companiei au sporit cu 7%, la 6,51 miliarde de lire.
"Cadbury" a vîndut, anul trecut, contra sumei de 2,2 miliarde de dolari, divizia europeană de băuturi răcoritoare şi unele mărci, cu scopul să investească în activităţile care se dezvoltă mai rapid, precum producţia de gumă şi sucuri dietetice.
Acţiunile "Cadbury" au crescut cu 13% în 2005, la fel şi cele ale rivalului american "PepsiCo", însă cele ale companiei "Coca-Cola" au scăzut cu 3,2%. În această lună, "Cadbury" a anunţat că va prelua, în schimbul sumei de 33 de milioane de lire, divizia de gumă de mestecat a companiei "Dan Products" din Botswana, urmărind să se extindă în cea mai mare economie africană. Anterior, în decembrie 2005, compania şi-a făcut public planul privind construirea unei fabrici de gumă în Polonia, investiţie ce se ridică la 70 de milioane de lire.