Valoarea agregată a tranzacţiilor din sectorul tehnologiei a ajuns la 52,4 miliarde de dolari în al doilea trimestru din 2014, ceea ce reprezintă o creştere anuală de 57%, se arată în raportul EY - Global technology M&A update: April-June 2014.
În plus, în prima jumătate a anului, valoarea totală publicată a tranzacţiilor a ajuns la 119 miliarde de dolari, fiind cu 70% mai mare decât în primul semestru al anului 2013. Cu toate astea, comparativ cu primul trimestru din 2014, valoarea tranzacţiilor a scăzut cu 21% în al doilea trimestru.
Potrivit lui Bogdan Ţenu, Senior Manager, departamentul de Asistenţă în tranzacţii, EY România, la nivel global, fuziunile şi achiziţiile din domeniul tehnologiei se îndreaptă spre atingerea unui nivel record în anul 2014. "Companiile din tehnologie au multe lichidităţi iar creditarea continuă să fie ieftină. În plus, tehnologia în continuă schimbare generează permanent multe oportunităţi iar, în 2014, până în momentul de faţă, pieţele de capital au afişat un nivel scăzut de volatilitate. Acest fapt a întărit încrederea executivilor din companii în economia globală, ceea ce, în cazul fuziunilor şi achiziţiilor, duce la o mai mare uşurinţă pentru cumpărători şi vânzători să cadă de acord asupra preţului de tranzacţionare", precizează acesta. De asemenea, potrivit lui Bogdan Ţenu, zonele de cloud/software-as-a-service (SaaS) şi de smart mobility au continuat să fie motoarele de creştere a valorii tranzacţiilor din domeniul tehnologiei în trimestrul doi al acestui an, cumulând împreună peste 42% din volumul total al tranzacţiilor înregistrate în acest trimestru.
"Asistăm acum la nici mai mult nici mai puţin decât o reinventare a tuturor industriilor, antrenată de tehnologie. Ne îndreptăm către un gen de relaţii de tip "stimul şi răspuns" între companii şi clienţii lor, aceste relaţii fiind definite de cele cinci mega-tendinţe de natură transformaţională din tehnologie: smart mobility, cloud computing, reţele sociale, big data analytics şi adaptarea accelerată a tehnologiei", adaugă Elena Badea, Director de Marketing, EY România.