Preşedintele Renault, Jean-Dominique Senard, a încercat să dezamorseze criza privind fabrica Maubeuge, din nordul Franţei, unde muncitorii au început greve şi proteste faţă de programul de reducere a costurilor anunţat de producătorul auto francez, şi a dat asigurări că nu intenţionează să închidă unitatea, potrivit Honews.
"Nu am nicio intenţie, a priori, să închid uzina Maubeuge. Vă pot asigura că nu am spus niciodată aşa ceva şi nici măcar nu m-am gândit la asta", a declarat duminică Senard pentru mass-media franceze.
Renault aşteaptă finalizarea discuţiilor cu autorităţile de la Paris pentru un împrumut garantat de stat, în valoare de cinci miliarde de euro. Preşedintele Emmanuel Macron a avertizat, însă, că Guvernul de la Paris nu ar trebui să semneze împrumutul pentru Renault până când echipa managerială şi sindicatele nu vor finaliza discuţiile cu privire la forţa de muncă şi uzinele din Franţa ale Renault.
La rândul său, ministrul francez de Finanţe, Bruno Le Maire, a dat asigurări, într-un interviu, că fabrica Maubeuge "nu va dispărea". "Este în joc supravieţuirea Renault. Producătorul auto trebuie să devină mai competitiv şi să aibă o strategie pe termen lung care să includă vehiculele electrice", a spus Le Maire.
Vineri, Renault a anunţat un plan de restructurare care vizează eliminarea a aproximativ 15.000 de posturi la nivel mondial, dintre care 4.600 numai în Franţa, în ideea de a realiza economi de peste două miliarde de euro în următorii trei ani.
Planul a provocat proteste din partea sindicatelor, iar sâmbătă câteva sute de persoane au manifestat în faţa uzinei Renault de la Maubeuge.
Discuţiile cu sindicatele şi politicienii locali privind viitorul fabricilor Renault din nordul Franţei vor continua marţi. În timp ce a promis că niciun angajat nu va fi lăsat în urmă, şeful Renault a declarat că producătorul auto rămâne "fragil" şi că problemele privind supra-capacitatea de producţie nu sunt doar la uzinele din Franţa.
Producător de automobile din anul 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule, în 2019.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.