Facebook este în plin proces de curăţare a reţelei de ştiri false, manipulări politice şi conţinut inadecvat. Munca este grea, pe măsura popularităţii. Facebook a eliminat 7 milioane de postări în trimestrul doi pentru că răspândeau informaţii false despre noul coronavirus, inclusiv conţinut care promova măsuri preventive false şi remedii exagerate. Compania a publicat datele în cadrul Raportului privind Aplicarea Standardelor în Comunitate, pe care l-a introdus în 2018, alături de reguli mai stricte, ca reacţie la criticile referitoare la abordarea prea permisivă a politicilor referitoare la conţinut pe platformele sale. Facebook a anunţat că începând din 2021 va invita experţi externi pentru a verifica în mod independent valorile utlizate în raport. Reţeaua a eliminat în trimestrul al doilea, de pe Facebook, aproximativ 22,5 milioane de postări care răspândeau ură, în creştere de la 9,6 milioane de postări în primul trimestru. Facebook a şters alte 8,7 milioane de postări care aveau legătură cu organizaţii extremiste, comparativ cu 6,3 milioane în perioada precedentă.Compania a explicat că s-a bazat mai mult pe tehnologia automată pentru evaluarea conţinutului, în lunile aprilie, mai şi iunie, pentru că a avut mai puţin evaluatori din cauza pandemiei de Covid-19. Din acest motiv, compania a luat mai puţine măsuri faţă de conţinutul legat de sinucidere şi auto-rănire, nuditatea copiilor şi exploatarea sexuală, a arătat Facebook într-o postare pe blog.
Pe de altă parte, Facebook a anunţat o nouă politică prin care va împiedica publisherii americani cu legături politice să ruleze reclame prezentate drept ştiri, în contextul în care în Statele Unite vor avea loc alegeri prezidenţiale în luna noiembrie. Potrivit noii politici, publisherii cu orice fel de legături politice vor putea să se înregistreze în continuare ca o pagină de ştiri, dar compania va aplica unele restricţii. Facebook va extinde politica referitoare la autorizarea reclamelor pentru a acoperi publisherii cu afilieri politice. Potrivit acestei politici, platforma face public cine a plătit o reclamă care are conţinut bazat pe opinii referitor la probleme sociale şi alegeri. Cea mai mare platformă de socializare din lume a fost criticată pentru abordarea permisivă a ştirilor false şi a campaniilor de dezinformare, despre care mulţi consideră că au influenţat rezultatul alegerilor prezidenţiale americane din 2016.
1. O nouă forma de cenzura
(mesaj trimis de Cristian în data de 13.08.2020, 15:05)
E o nouă forma de cenzura ticăloasă a fasciștilor corporatiști care conduc lumea (stăpânii banilor) care vor da reducă la tăcere tot ce nu le convine.
Cine stabilește ce e și ce nu e fake news pe Facebook? După ce criterii?