Alexandrion Group are o nouă structură organizaţională, în care un rol important îi revine entităţii nou create - Family Office - a declarat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, Nawaf Salameh, preşedinte fondator al companiei. Entitatea Family Office va fi condusă de Nawaf Salameh, în calitate de preşedinte, şi de doi dintre cei trei fii ai săi, Antonio Salameh şi Roberto Salameh, în calitate de vicepreşedinţi.
"După aproape 30 de ani, afacerea mea este liderul pieţei de băuturi spirtoase şi vinuri din România şi un jucător puternic, aflat ȋntr-un proces strategic de expansiune globală agresivă. Astăzi, Alexandrion Group nu mai reprezintă un singur om, Nawaf Salameh, ci familia Salameh. Eu am fost cel care a pus bazele afacerii, am construit-o până la nivelul de jucător global, iar mai departe o voi conduce transferând viziunea şi valorile mele generaţiilor viitoare, pentru a asigura continuitatea şi integritatea business-ului. Această afacere va rămâne ȋntotdeauna ȋn familie. Generaţiile viitoare nu vor putea ȋnstrăina nicio parte din afacerea de familie" a declarat Nawaf Salameh.
Family Office va coordona serviciile partajate la nivelul grupului: finanţe si control, tehnologia informaţiei şi tranformare digitală, lanţ de distribuţie, juridic, conformitate şi reglementare, marketing şi branding, afaceri corporative internaţionale, resurse umane şi trade marketing, precum şi afacerile grupului ȋn diverse segmente: distilerii şi fabrici, distribuţie şi trading, hoteluri şi magazine, energie şi imobiliare.
Preşedintele Alexandrion Group a subliniat că realizările şi rezultatele financiare ale grupului trebuie ȋnţelese de public şi raportate la nivel global, nu doar la nivelul ţării de origine a investiţiei, pentru a reflecta corect amploarea proiectelor şi valoarea lor.
"Alexandrion Group trebuie privit de către cei care realizează topuri ȋn România, ca o organizaţie globală, nu doar din prisma companiei cu cea mai mare cifră de afaceri din grup. Pentru a reflecta realitatea, aceste topuri trebuie să includă şi grupuri de companii, nu doar companii şi trebuie luată ȋn considerare activitatea din toate ţările ȋn care grupul este prezent. Antreprenorii care au reuşit să iasă ȋn afara graniţelor ţării şi să construiască afaceri internaţionale, trebuie să fie o sursă de inspiraţie şi motivare pentru ceilalţi antreprenori, care, poate, nu au curajul, ȋncă, să facă o astfel de mişcare. Topurile realizate astfel descurajează antreprenorii, ȋn loc să ȋi motiveze. Fiecare companie sau grup de companii trebuie tratat la valoarea sa reală" a spus Nawaf Salameh.
• Nou produs pe piaţa băuturilor premium
Domnia sa a precizat că actuala echipă de experţi ȋn băuturi spirtoase ale Alexandrion Group va crea o varietate mare de branduri de votcă pentru a acoperi cererea la nivel global pe acest segment, generată de sancţiunile impuse producătorilor ruşi.
"Suntem ȋntr-un proces agresiv de ȋnlocuire a brandurilor de votcă rusească eliminate din piaţa internaţională. Avem o echipă formată din experţi din mai multe părţi ale lumii, cu know-how vast, capabilă să producă cea mai bună votcă. În curând vom lansa o votcă premium care va schimba regulile ȋn categorie" a declarat Nawaf Salameh.
El a amintit că la ȋnceputul lunii martie Alexandrion Group a încetat parteneriatul său cu producătorul de votcă de origine rusă, Beluga Group, asumându-şi pierderi ȋn valoare de aproximativ 1 milion de euro, ca parte a eforturilor sale de a-i susţine pe cei afectaţi de conflictul din Ucraina.
Alexandrion Group este lider în producţia şi distribuţia băuturi spirtoase şi vinuri din România şi singurul producător de single malt din ţară. Grupul are o istorie de peste 200 de ani în industria de băuturi spirtoase locale, producând unele dintre cele mai puternice mărci din România, la Distileriile Alexandrion Saber 1789, recunoscute atât la nivel naţional, cât şi internaţional pentru calitatea şi rafinamentul lor. Portofoliul de produse include băuturi tradiţionale româneşti şi produse internaţionale. Alexandrion 5 stele şi 7 stele, celebrul vinars Brâncoveanu XO, VS şi VSOP, lichiorul de fructe Saber Elyzia, distilatul de fructe Zolmyr, Vodka Kreskova precum şi alte produse au asigurat grupului poziţia de lider al pieţei de băuturi spirtoase şi tradiţionale din România. Începând cu anul 2018, Grupul şi-a extins activitatea, completându-şi portofoliul cu vinuri, liniştite şi spumante, produse de Crama The Iconic Estate.