Farmec, una dintre cele mai mari companii româneşti din piaţă, a înregistrat o cifră de afaceri de 135 milioane de lei în primele şase luni din acest an, în uşoară creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Rezultatul a fost impulsionat de vânzările pe categoriile face care şi curaţenie, al căror volum cumulat a reprezentat aproximativ jumătate din cifra de afaceri, realizată în perioada ianuarie-iunie. Vânzările de pe categoria face care au ajuns la suma de 32,5 milioane de lei, cu 11,5% mai mari decât în aceeaşi perioadă a anului precedent, iar produsele de curăţenie au înregistrat vânzări de 27,1 milioane de lei, cu 13,1% mai mult faţă de anul trecut, conform unui comunicat remis redacţiei.
Categoriile cu cea mai mare creştere au fost produsele solare, produsele profesionale şi cele de make-up. Dintre acestea, gamele Gerovital Sun şi Gerovital H3 Derma+ Sun au înregistrat creşteri individuale de peste 35%, pe fondul relaxării măsurilor împotriva COVID-19 şi a creşterii mobilităţii consumatorilor, ajungând la nivelul vânzărilor înregistrate în 2019, în perioada pre-pandemică. Produsele Gerovital Sun au înregistat vânzări de 6,7 milioane de lei, în creştere cu 35,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce gama de dermatocosmetice solare, Gerovital H3 Derma+Sun, a înregistrat vânzări de 1,6 milioane de lei, în creştere cu 53,7% faţă de primele şase luni ale anului anterior.
Produsele din portofoliul companiei Farmec s-au menţinut în topul preferinţelor consumatorilor pe mai multe categorii, conform datelor Nielsen din serviciul de retail, valoare vânzări, pentru perioada ianuarie - iunie 2021, pentru Total Romania Retail. Gerovital s-a plasat pe primul loc pe segmentul face care şi pe nişa produselor anti-acnee. Potrivit aceluiaşi raport, brandurile Nufăr şi Triumf au fost pe primul loc în categoria detartranţilor, respectiv a produselor pentru îngrijirea bucătăriei.
Categoria biocidelor, lansată în primul semestru al anului trecut, în urma unei investiţii de 500.000 de euro, a prezentat interes şi în 2021. Compania a decis să continue producţia de dezinfectanţi şi este, în prezent, în curs de avizare a unei game şi mai extinse de produse destinate protecţiei populaţiei.
"Încrederea pe care consumatorii o arată faţă de produsele noastre ne încurajează să continuăm investiţia în calitatea produselor şi a serviciilor şi să rămânem dedicaţi angajamentului nostru de a inova. Vrem să ne menţinem poziţia pe segmentul produselor cosmetice şi de îngrijire şi să continăm să creştem, prin investiţii susţinute, gamele de curăţenie şi dezinfectanţi, dar şi să ne extindem prezenţa în mediul online şi la nivel internaţional", a declarat Mircea Turdean, Director General Farmec.
Compania intenţionează să investească aproape 14 milioane de lei în acest an, dublu faţă de 2020, în diversificarea portofoliului, lansarea de noi produse, reţeaua de distribuţie şi digitalizare.
Farmec va continua campania de reciclare "Ai grijă de natură aşa cum ai grija de tine" în toate magazinele de brand din ţară. Prin proiectul început anul trecut, clienţii pot returna ambalajele produselor folosite în magazine, ulterior fiind sortate şi reciclate corespunzător, reducând astfel impactul asupra mediului.