Federaţia Coaliţia pentru Educaţie susţine, descentralizarea deciziei privind modul de continuare a procesului educaţional la nivelul Consiliilor de Administraţie, argumentele în acest sens fiind prezentate la finalul lunii septembrie 2021, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
"Pentru a sprijini adoptarea de decizii informate la nivelul Consiliilor de Administraţie, considerăm că este necesară o analiză generală de evaluare a riscurilor, cu indicatori clari, care poate fi utilizată de către toate unităţile de invatamant.
Având în vedere forţa valului 4 al pandemiei cu Coronavirus precum şi rata mică de vaccinare şi testare, subliniem că este necesar ca Institutul Naţional de Sănătate Publică, prin structurile teritoriale - direcţiile judeţene şi a municipiului Bucureşti - să poată decide modalităţile de încetinire a răspândirii virusului în funcţie de specificul comunităţilor (e.g. frecvenţa circulaţiilor). Decizia de suspendare a cursurilor cu prezenţă fizică trebuie anunţată şi pregătită din timp şi trebuie să ţină cont de specificul vârstei elevilor şi de nevoile lor de învăţare, precum şi de nevoile de siguranţă fizică şi emoţională pentru elevi, profesori şi familiile acestora. În plus, pentru a încetini răspândirea virusului şi a asigura predictibilitatea organizării procesului educaţional, este optim să fie stabilit şi respectat un prag de incidenţă peste care decizia de menţinere a cursurilor în format fizic sau on-line, să fie luată exclusiv de autorităţile cu atribuţii în sănătate publică. Este important ca această decizie sa fie luată pe baza informaţiilor de pană acum din România şi a altor modele de acţiune din Europa.
Pentru prevenirea şi gestionarea riscurilor la nivel local, Coaliţia pentru Educaţie propune o serie de recomandări şi un instrument (matrice) de analiză a riscului la nivel de unitate de învăţământ. Această matrice a fost verificată cu cinci şcoli din Călăraşi, Prahova, Buzău şi Ilfov, atât publice, cât şi private. Adiţional ambele documente au fost trimise spre consultare şi feedback şi către doctori epidemiologi, de familie şi şcolari În urma feedbackului primit, apreciem că instrumentul poate fi util pentru Consiliile de Administraţie ale şcolilor ca bază pentru fundamentarea deciziilor la nivel local. De asemenea, poate fi folosit în discuţiile între: directorul unităţii de învăţământ, primărie, ISJ şi CJSU. Mai mult, considerăm oportun ca discuţia să fie purtată la nivelul fiecărui actor implicat inclusiv la nivel de politici publice şi Guvern - miza fiind - cum ţinem şcolile deschise în condiţii de siguranţă.
Recomandările noastre şi instrumentul pentru analiza riscului (matricea) sunt perfectibile. Atât lista recomandărilor, cât şi lista din matrice cu indicatorii pot fi completate. Propunerea de mai jos este o reprezentare concretă a procesului nostru de reflecţie despre modul în care putem menţine şcolile deschise în condiţii de siguranţă" scriu cei de la Federaţia Coaliţia pentru Educaţie.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.10.2021, 05:46)
Nu cum le tinem desch ise, ci DE CE?